پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اسامی مختلفی که برای مواد مخدر بیان می شود، گفت که برخی از این اسامی را قاچاقچیان برای فروش بیشتر انتخاب می کنند.

شعار سال: سردار محمدمسعود زاهدیان در حاشیه بازدید برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از مقر پلیس مبارزه با موادمخدر در جمع خبرنگاران گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از 322 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است.

وی ادامه داد: 78 درصد کشفیات ما در مرزهای شرقی و جنوبی کشور است که بیشترین آن مواد مخدر سنتی و پس از آن صنعتی ها بوده است.

وی با اشاره به انتشار فیلمی از ماده مخدر جدید در کشور گفت: این فیلم مربوط به داخل کشور نبوده و چنین ماده ای در کشور نداشتیم.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا درباره اسامی مختلفی که برای مواد مخدر اعلام می شود، گفت: بعضی از این اسامی را قاچاقچیان برای فروش ببشتر انتخاب کرده و در واقع یک ماده را با چند اسم معرفی می کنند اما وقتی ما آن را بررسی می کنیم، مشخص می شود که مواد اولیه آن همان «شیشه» است.

زاهدیان با بیان اینکه اقدامات پلیس در برخورد با آشپزخانه ها افزایش داشته است، افزود: رصد و پایش مناطق جرم خیز جزء برنامه های ماست و همین الان هم می توانیم بگوییم که در کجا چه تعداد معتاد وجود دارد. آمادگی برخورد با معتادان متجاهر در کمتر از یک هفته را هم داریم به شرط اینکه زیرساخت ها آماده شود.

زاهدیان ادامه داد: در تهران حدود 12 هزار معتاد متجاهر وجود دارد و ما به این تعداد ظرفیت احتیاج داریم که این آمار در کل کشور بین 55 تا 60 هزار نفر است.

وی درباره حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر هم گفت: حذف مجازات اعدام باعث تجری فروشندگان مواد مخدر می شود و قانون فعلی هم قانون خوبی در کشور است و اگر حذف مجازات اعدام در دستور کار قرار بگیرد، مطمئنا اوضاع بدتر خواهد شد. نباید تحت تاثیر فشار کشورهای خارجی در این مورد قرار بگیریم و هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد که باید به آن احترام گذاشته شود.

زاهدیان درباره تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر هستیم اما متاسفانه کشورهایی که به واسطه اقدامات پلیس ایران از موهبت امنیت برخوردارند به واسطه تحریم ها از دادن تجهیزات خودداری می کنند. بعد از برجام تا امروز هم هیچ اتفاقی نیفتاده و حتی تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان بیشتر هم شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دمادم تاریخ انتشار 13 مهر95 ، کد مطلب: 3822948: www.damadam.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین