پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: ایران باید حضور فعال‌تری در تدوین معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی داشته باشد.

شعارسال: الهام امین‌زاده در توضیح مباحث مطرح شده در همایش حقوق بین الملل دانشگاه قم اظهار کرد: یکی از مباحثی که در این همایش مطرح شد این بود که جمهوری اسلامی ایران باید فعال‌تر از این در تدوین معاهدات و کنوانسیون‌های بین المللی حضور داشته باشد نه اینکه اسناد بین‌المللی تهیه شود، بعد از آن ما عضو شویم. ما باید در فرایند تهیه حضور داشته باشیم تا نگاه حقوق بشری، بین الملی، امنیتی و صلح و عدالتی که داریم از نظر ما هم در این معاهدات لحاظ شود.

وی ادامه داد:‌ در این همایش نکات جدیدی درباره نقش ایران در حقوق بین‌الملل مطرح شد. تا حقوق بین الملل توسط ایران و در خدمت همگرایی منطقه‌ای قرار بگیرد. این مساله در همگرایی منطقه‌ای در آسیا و غرب آسیا نتایجی خواهد داشت که اگر کشورهای کوچکتر منطقه همگرایی و وحدت پیدا کنند قدرت چانه‌زنی بالاتری پیدا خواهند کرد و به جای مخاصمات منطقه‌ای تبادل عقلانی خواهند داشت.

امین زاده همچنین بیان کرد: با این اتفاق حل مسائل زیست محیطی منطقه‌ای راحت‌تر خواهد بود و جهان به جای دوقطبی‌شدن چندقطبی می‌شود. پیشنهادی که در این همایش که تعداد زیادی از اساتید دانشگاهی حضور داشتند مطرح شد این بود که ما در آسیا همفکری ایجاد کنیم. سازمان‌های زیاد آسیایی وجود دارند که متاسفانه محیط‌های دانشگاهی ما با این سازمان‌های حقوقی در تعامل نیستند. در حالی که می‌توان با این همگرایی آسیایی به مشارکت فعال در منطقه و جهان دست پیدا کرد.

دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به سایر مباحث مطرح شده در این همایش یادآور شد: بحث جنجگویان خارجی در منطقه، حمایت از اقلیت‌ها در حقوق بین الملل، مبارزه با فساد در کشورهای آسیای جنوب غربی، رهبری ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه آسیا، مناسبات آب میان کشورهای منطقه، عملکرد عربستان در یمن از منظر حقوق بین‌الملل، مباحث مربوط به عراق، سوریه و یمن و حمایت مادی بین‌المللی از تروریست‌ها و اینکه پاسخ حقوق بین‌الملل به این مباحث چیست از دیگر نکات مطرح شده در این همایش بود.

همایش حقوق بین‌الملل در دانشگاه قم در 2 روز برگزار می‌شود و الهام امین زاده به عنوان سخنران ویژه  این همایش و عضو هیات رییسه پنل مبانی حقوقی صلح و امنیت منطقه‌ای در آن حضور داشت. مباحث حقوق بین‌الملل در این همایش توسط اساتید حقوق بین‌الملل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 19آبان1395، کدخبر: 95081914005: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین