پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۶۰۲۵۵
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون ادعای حرکت از کمی‌گرایی به توسعه کیفی در دو سال اخیر دارد. مدعی است که توسعه شفافیت، دولت الکترونیک و توسعه نوآوری محور کار‌ها بوده است؟ آیا نباید از ایشان پرسید که از کدام کیفی گرایی صحبت می‌شود؟ آیا نباید از ایشان پرسید که جبر فناوری ایشان را به این سمت (ادعای شفافیت، دولت الکترونیک و ...) سوق داده یا کم توانی در ساماندهی اقتصاد بخش تعاون؟ آیا وقت آن نرسیده که پرسیده شود، عاقبت حرکت بخش تعاون با همین فرمان به کدام کجا و ناکجا آباد است؟ آیا از ماه‌های اول انتصاب هشدار نداده بودیم؟ خدمت عزیزان مان در نهاد‌های نظارتی عرض می‌کنیم که آیا اطلاع کافی از پیامد‌های حرکت با همین فرمان در بخش تعاون دارند؟ اصل خبر و توضیحات آقای کبیری برای قضاوت تعاون گران و فعالان بخش تعاون، منعکس شده است.
شعار سال: کبیری گفت: امروز برای اولین بار در کشور توانستیم با کمک بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت و مرکز نوآوری توسعه فناوری تعاون، زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش تعاون را شکل دهیم.
 
محمد کبیری در مراسم افتتاح ۴ مرکز منتا که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، تصریح کرد: با رویکردی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه توسعه فناوری و نوآوری به ویژه در بخش تعاون دارند امیدوارم اتفاقات خوبی در این حوزه با سرعت بیشتری رقم بخورد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تعاونی‌ها در دنیا و سهم آنان در تولید ناخالص ملی گفت: تعداد تعاونی‌ها در دنیا به افزایش سهم بخش تعاون در کشور‌ها لزوماً منجر نشده است بلکه ارزش افزوده اقتصادی تعاونی‌ها را اشتغال، تعداد اعضا و فناوری‌ها تشکیل می‌دهند و لزوماً تعداد تعاونی‌ها نیستند.

کبیری تصریح کرد: در دو سال اخیر رویکرد، حرکت از کمی‌گرایی به توسعه کیفی بوده و بر همین اساس توسعه شفافیت، دولت الکترونیک و توسعه نوآوری محور کار‌ها بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران موجب تحکیم زیست‌بوم نوآوری با شبکه تعاون شود و با حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان، سهم بخش تعاون افزایش یابد.

وی افزود: علاوه بر این با افزایش سهم سرمایه بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت تعاون و تخصیص ردیف ۱۰۱ هزار بخش تعاون، سرمایه‌گذاری نهاد‌های دولتی در توسعه نوآوری این بخش افزایش پیدا کند.

آمادگی کامل بانک توسعه تعاون برای حمایت از بخش تعاون

در ادامه حجت الله مهدیان، مدیر عامل بانک توسعه تعاون نیز گفت: بسیار خرسندیم که این چهار مرکز به مراکز توسعه نوآوری اضافه شده است و امیدواریم منشا اثر برای بخش تعاون باشند.

وی آمادگی کامل بانک توسعه تعاون را برای حمایت از بخش تعاون اعلام کرد و گفت: ۷۰ درصد تسهیلات این بانک به بخش تعاون تعلق دارد علاوه بر این بنگاه‌های اقتصادی خرد و متوسط نیز مورد حمایت بانک هستند. امیدواریم که حمایت‌ها بیش از گذشته تداوم داشته باشد.

مهدی حسین نژاد، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون نیز گفت: در طول فعالیت این صندوق بسیاری از شرکت‌ها نمی‌توانستند از خدمات صندوق استفاده کنند که در این زمینه از خدمات مشاوره‌ای مرکز منتا بهره گرفتیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۳۱شهریور ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۳۶۹۰۵ borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین