پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت که بارش‌های زمستان امسال عادی خواهد بود.
شعارسال: شاهرخ فاتح، رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعات پژوهشکده اقلیم‌شناسی مشهد که ارائه پیش‌بینی‌های فصلی را برعهده دارد، شرایط بارشی در فصل زمستان به سمت طبیعی شدن پیش می‌رود.

وی با بیان این‌ که بارش‌های پاییزه امسال دیر شروع شد و حتی در برخی استان‌ها هنوز بارش‌ها شروع نشده است، افزود: وضعیت بارشی کشور در اواخر آذر ماه به سمت بهبود پیش خواهد رفت.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در ادامه با اشاره به این‌که زمستان سال ۱۳۹۵ نیم تا یک درجه گرم‌تر خواهد بود، بیان کرد: افزایش دما در فصل‌های سرد سال باعث تغییر الگوی بارشی از جامد به مایع می‌شود و بارش‌ها از برف به باران تغییر می‌کند.

فاتح با تأکید بر این‌که ترجیح می‌دهیم بارش‌های زمستانه به صورت برف باشد تا امکان ذخیره‌شدن در ارتفاعات داشته باشد، گفت: با افزایش دما، الگوی بارشی تغییر می‌کند. همچنین برف‌های بارشی بی‌موقع شروع به ذوب‌ شدن می‌کند. انتظار داریم برف‌ها در ابتدای فصل بهار ذوب شوند تا به کشت بهاره کمک کنند.

وی با بیان این‌ که در زمستان سال گذشته حدود چهار درجه افزایش دما داشتیم، تصریح کرد: افزایش چهار درجه دما برای زمستان خیلی زیاد است. بهمن و اسفندماه سال گذشته خیلی گرم بود که امیدواریم افزایش دمای زمستان امسال تا این حد نباشد. اگر بارش نرمال زمستان با افزایش دما همراه نباشد، شرایط مساعدی برای کشور اتفاق خواهد افتاد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ندای هفتگانه، تاریخ انتشار: جمعه 21 آبان 1395، کدخبر: - ، www.nedaehaftkel.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین