پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۳۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:در رده بندی شهر‌های نوآور، شهر تهران دو رتبه ارتقا یافت و به رتبه ۴۱ رسیده است.
شعار سال: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان جلسه‌ای که با علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: زمینه‌های متعدد همکاری با شهرداری تهران از دوره‌های گذشته وجود دارد توسعه مراکز نوآوری، توسعه کارخانه‌های نوآوری و توسعه پهنه‌های نوآوری باعث می‌شود تا یک شهر هوشمند و نوآور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تهران در رده بندی شهر‌های نوآور دو رتبه ارتقا یافته است گفت: درحال حاضر تهران به رتبه ۴۱ رسیده و بالاتر از شهر‌های برلین، بارسلون، مادرید و بسیاری از شهر‌های بزرگ دنیا قرار گرفته، بناست شهرداری ناظر بر شرکت‌ها و استارت آپ‌ها باشد و به مسائل شهری ورود کنند بخش عمده‌ای از کار‌ها در حوزه تکنولوژی است و سالیان گذشته چند پروژه مانند واگن‌های قطار که تا ۸۵ درصد بومی سازی شده اجرایی شد و قرارداد بزرگی در این زمینه قرار است که منعقد شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد:اتوبوس‌های برقی و خودرو‌های هیبریدی از جمله کار‌هایی است که اجرایی شده و آماده تست در محیط شهری هستند مجموع این کار‌ها نشان می‌دهد که باید نگاه جدیدی به شهر داشته باشیم و درآمد‌های جدیدی برای شهرداری ایجاد شود و درآمدزایی نباید فقط از طریق مسکن و تراکم و ... باشد و بلکه باید از محل نوآوری اجتماعی و شرکت‌های استارت آپ ایجاد شود که بازار جذابی برای این شرکت‌ها هم خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۹۱۴۳۷۹، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین