پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
آزار جنسی کودکان یکی از اقسام مهم کودک آزاری است. می‌توان گفت تجاوز به کودک، یک عمل وحشیانه محسوب می‌شود و فردی که دست به چنین عملی می‌زد نمی‌داند چه بلایی بر سر آینده و روح و روان آن کودک می‌آورد.
شعار سال:  اخبارش آنقدر‌ها هم زیاد نیست، اما خب همان تعداد انگشت شمارش هم نباید باشد. تجاوز به کودکان، موضوعی که فقط مختص جامعه ما نیست و تنها جامعه ما گریبان‌گیر این آسیب نبوده بلکه به نوعی تمامی جوامع با این معضل روبه‌رو هستند در برخی از جوامع آمار آن بیشتر و در برخی دیگر کمتر.  جامعه ما هم تاحدودی با این معضل مواجه است؛ روزی خبر تجاوز به کودک ۷ ساله را می‌شنویم و روز دیگری هم تجاوز به کودک ۱۷ ماهه. گاهی کودکان از سوی نزدیکان‌شان مورد تجاوز قرار می‌گیرند و گاهی فرد، غریبه است، اما هرچه هست مهم این است که مورد تجاوز قرار گرفتن کودک آسیب‌های روحی و روانی زیادی را وارد می‌کند که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

هرگونه آزار جنسی و درگیر کردن کودک در فعالیتی مانند لمس، بوسیدن، وادار کردن کودک و روابط با بزرگسال، اجبار به برهنه شدن، عکس گرفتن از بدن کودک و... کودک‌آزاری جنسی است. بر اساس گزارش اخیر یونیسف در حال حاضر ۲۷۵ میلیون کودک در سراسر جهان در معرض «کودک آزاری» قرار دارند. طبق پژوهش‌ها، بروز آسیب‌های جنسی متاسفانه روند افزایشی در کشور داشته است.

از آنجا که در اغلب موارد متجاوز یکی از نزدیکان قربانی است، حس اعتماد کودک خدشه‌دار شده و او نمی‌تواند حتی در بزرگسالی به کسی اعتماد کند. هر چه این فرد به کودک نزدیک‌تر باشد، آسیب بیشتر خواهد بود. اکثر تجاوز‌ها بدون ابراز خشونت است بنابراین موجب نوعی سردرگمی و احساس گناه زیاد در قربانی می‌شود.

آزار جنسی کودکان یکی از اقسام مهم کودک آزاری است، می‌توان گفت تجاوز به کودک، یک عمل وحشیانه محسوب می‌شود و فردی که دست به چنین عملی می‌زد نمی‌داند چه بلایی بر سر آینده و روح و روان آن کودک می‌آورد. کودکان قربانی می‌شوند، قربانی ذهن بیمارگونه بزرگسالانی که در یک لحظه تنها به هوا و هوس خود فکر می‌کنند نه چیزی دیگر.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۴۱۲۸۱، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین