پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
جمهوری آذربایجان از جایگزینی حریم هوایی ارمنستان به جای ایران برای پرواز‌های جمهوری آذربایجان به مقصد نخجوان خبر داد.
شعار سال: بر اساس اعلام سخنگوی شرکت هواپیمایی "آذال" جمهوری آذربایجان، این کشور از امروز (۶ اکتبر ۲۰۲۱) برای ارتباط با نخجوان از حریم هوایی ارمنستان استفاده می‌کند.

دیروز گزارش‌هایی غیررسمی منتشر شده بود مبنی بر بسته شدن حریم هوایی ایران به روی هواپیما‌های آذربایجانی که قصد عبور به نخجوان را داشتند.

بر اساس این گزارش، هواپیما‌هایی که قرار بوده تسلیحات لازم را برای رزمایش ۴ روزه ترکیه با جمهوری آذربایجان به نخجوان ببرند، اجازه عبور از حریم هوایی ایران را نیافته اند.

در پی این گزارش، خطوط هوایی آذربایجان (AZAL) امروز به خبرگزاری "ترند" آذربایجان گفته که از ۶ اکتبر (چهارشنبه) پرواز‌های مسیر باکو-نخجوان-باکو، از حریم هوایی ارمنستان انجام می‌شود.
 
باز شدن حریم هوایی ارمنستان برای جمهوری آذربایجان بعد از ۳۰ سال

سخنگوی خطوط هوایی آذربایجان تاکید کرده که این نشان دهنده آمادگی جمهوری آذربایجان برای رفع انسداد ارتباطات در منطقه است که منافع همه کشور‌های مرزی را برآورده می‌کند.

حریم هوایی ارمنستان بیش از ۳۰ سال است که به روی هواپیما‌های آذربایجان بسته است.

از سوی دیگر" نوریدا الله یاروا" سخنگوی سرویس حمل و نقل جاده‌ای دولت آذربایجان امروز به خبرگزاری ترند گفت که اتوبوس‌هایی که در مسیر باکو-نخجوان-باکو فعالیت می‌کنند، همچنان از خاک ایران برای سفر استفاده می‌کنند و مسیر ترانزینی زمینی برای ارتباط با نخجوان همچنان باز است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۰۶۵۶۷، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین