پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۴۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
مدتهاست نرخ بلیت هواپیما از روال طبیعی خود خارج شده و هیچ مسئولی برای رسیدگی جدی به این موضوع وارد میدان نمی‌شود. افزایش بی سابقه قیمت بلیت هواپیما در حالی اتفاق افتاده که فاصله گذاری برای بیماری کرونا نیز مدتهاست که رعایت نمی‌شود و تمام ظرفیت صندلی‌های هواپیما‌ها فروخته می‌شود؛ بنابراین همچنان این سوال و ابهام در ذهن مردم باقی مانده که چرا کسی نمی‌تواند جلوی این تخلف آشکار ایرلاین‌ها را بگیرد.
شعار سال: در برخی مسیر‌های هوایی به عنوان مثال مسیر هوایی تهران به بجنورد شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ بلیط هستیم. در حالی تا چند ماه گذشته نرخ بلیت یک طرفه این مسیر از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید که در حال حاضر این قیمت به ۹۹۸ تا یک میلیون و ۹۰ هزار تومان افزایش یافته است. این بدان معناست که برای مسافرت به این شهر باید بیش از ۲ میلیون تومان بلیت هواپیما برای مسیر رفت و برگشت هزینه شود. این اتفاق در بسیاری دیگر از مقاصدهوایی نیز افتاده است.

اتفاق جدیدی که رخ داده این است که ایرلاین‌ها به تازگی اقدام به افزایش قیمت دوباره بلیت هواپیما در روز‌هایی خاص کرده‌اند. به گفته مسافران حتی با این وجود پروتکل‌های بهداشتی مانند محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر را هم رعایت نمی‌شود. به گونه‌ای که اگر این شرکت‌های هواپیمایی تا دیروز قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران- مشهد را یک میلیون و ۷۸ هزار تومان می‌فروختند حالا برخی از آن‌ها به راحتی قیمت را دوباره تا بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا برده‌اند، اما خبری از برخورد با آن‌ها نیست. حتی در برخی روز‌ها و ساعات قیمت‌های عجیب و غریب دو میلیون تومانی پرواز‌های چارتر شده این مسیر هم به چشم می‌خورد.

همچنین قیمت بلیت پرواز‌های تهران- اهواز هم تا بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت بلیت پرواز تهران- بندرعباس هم تا بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. به هر ترتیب مشخص نیست که چرا هر روز شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما را هرطور که دل‌شان بخواهد افزایش می‌دهند و در این میان نظارت براین تخلفات هم موثر نبوده است. البته طی ماه‌ها و روز‌های گذشته اظهارات مختلفی از سوی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و حتی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده که با این افزایش قیمت‌ها مخالفت کرده‌اند. اما به گفته یک نماینده مجلس طبق پیگری‌های کمیسیون عمران تایید شد که افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است و به صراحت اعلام می‌کنیم که این افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است، اما در نهایت اجرای آن باید توسط دولت و وزارات راه باشد، اما هنوز اتفاقی نیفتاده است. تصور ما این است که این رفتار وزارت راه و شهرسازی افزایش قیمت بلیت هواپیما را پذیرفته است.
 
چرا کسی نمی‌تواند جلوی تخلف آشکار ایرلاین‌ها را بگیرد؟

یک نماینده مجلس در رابطه با گرانی بی سابقه بلیت هواپیما گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما کاملا غیرقانونی بوده و اینکه وزارت راه و شهرسازی علاقه‌ای به کنترل وضعیت پیش آمده ندارد، جای تعجب بسیاری دارد. قیمت بلیت هواپیما رشد بسیاری داشته و متاسفانه فاصله گذاری‌ها نیز رعایت نمی‌شود. در این بین هم سلامت مردم در خطر است و هم از نظر اقتصادی فشار زیادی را متحمل می‌شوند.

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اضافه کرد: با شروع بحران کرونا هم نیاز به مسافرت‌های هوایی افزایش یافت و هم ایرلاین‌ها ناچار به حفظ فاصله میان مسافران شدند. سفر‌های هوایی به دلیل کاهش میزان ساعت رسیدن به مقصد انتخاب بسیاری از مسافران شد و اینگونه نیست که به دلیل زیان ایرلاین‌ها افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها را داشته باشیم. همچنین پس از مدتی شاهد هستیم دیگر آنگونه که شایسته است فاصله گذاری در هواپیما‌ها رعایت نمی‌شود و تمام ظرفیت صندلی‌ها فروخته می‌شود؛ بنابراین افزایش غیرمنطقی و سرسام آور قیمت بلیت هواپیما اصلا توجیهی ندارد.

به گفته این نماینده مجلس در روز‌های اخیر انتقاد‌های بسیاری در رابطه با گرانی بلیت هواپیما وجود داشته و مسئولان مربوطه می‌بایست تکلیف این موضوع را هر چه سریعتر روشن کنند. متاسفانه مسئولان در برابر این افزایش قیمت‌های غیرقانونی به چند مصاحبه اکتفا می‌کنند. افرادی هم به دنبال این بودند که بتوانند مجوز افزایش قیمت را در دولت دوازدهم بگیرند تا در دولت جدید این کسی نتواند جلوی آن را بگیرد. سال گذشته قیمت بلیت را به بهانه اجرای پروتکل‌های کرونایی و پذیرش با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما افزایش دادند امسال دوباره به همان دلیل قیمت‌ها را بدون تایید دولت بالا بردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت کسب و کار، تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰، kasbokarnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
0
جلوی کدوم تخلف تا حالا گرفته شده که جلوی این یکی گرفته بشه؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین