پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۶۲۰۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، گفت: واردات سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار شکر در شرایطی رخ می‌دهد که ایران ظرفیت خودکفایی در تولید این محصول را دارد.

آقای علیرضا مهاجر افزود: ایران به دلیل داشتن ظرفیت بالا برای تولید نیشکر و چغندر قند به راحتی می‌تواند با احداث کارخانه‌های صنایع تبدیلی در استان‌هایی مانند خوزستان طی دو سال به خودکفایی برسد.

تعداد بازدید : 3

وی اضافه کرد: مصرف شکر کشور در حال حاضر سالانه حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن است و از این میزان حدود ۱۶۰۰ تا ۱۹۰۰ تن در ایران تولید می‌شود که این کمبود را می‌توان با ایجاد کارخانه‌های جدید، و افزایش راندمان تولید حل کرد.
 
سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه راه اندازی کارخانه‌های قند معمولا به سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد، گفت: ساخت یک کارخانه قند بسته به ظرفیت آن حداقل حدود هزار تا ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و ما از بنیاد مستضعفان خواسته ایم در این حوزه ورود کند.

تعداد بازدید : 2

وی در ادامه با اشاره به اینکه هزینه راه اندازی کارخانه‌های قند طی ۵ سال فعالیت کارخانه بازگرداننده می‌شود، گفت: ما می‌توانیم با افزایش تولید شکر علاوه بر ایجاد امنیت غذایی صد درصدی در این حوزه، صادرات هم داشته باشیم.
 
مهاجر در خصوص اینکه ایران کشوری کم آب است و تولید چغندرقند و نیشکر مصرف آب بالایی دارد، گفت: وزرات جهاد برنامه ریزی کرده تا چغندر به جای بهار و تابستان در پاییز و زمستان با کمک نزولات جوی و به اصطلاح استفاده از آب سبز تامین شود.
 
سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با هشدار اینکه سرانه مصرف شکر در ایران ۹ کیلو گرم بیشتر از میانگین جهانی است، بر لزوم فرهنگ سازی مناسب و اطلاع رسانی بیشتر از زیان‌های مصرف زیاد شکر، با کمک وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و رسانه‌های جمعی تاکید کرد و گفت: سرانه جهانی مصرف شکر سالانه ۱۸ کیلوگرم است، اما این عدد در ایران متاسفانه ۲۷ کیلوگرم است.

تعداد بازدید : 1

وی در پایان افزود: کشور ما در شرایطی است که می‌توانیم با فرهنگ سازی مناسب از سایر محصولات همچون خرما و کشمش بجای شکر استفاده کنیم که از یک سو به کاهش مصرف و ورادات شکر، و سوی دیگر به بهداشت فردی و سلامت جامعه کمک می‌کند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار: 16  مهر  1400، کدخبر: ، www.iribnews.ir،3241834

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
0
0
خودکفا شدن با عمل میتونه اتفاق بیفته نه با حرف زدن
ناشناس
Netherlands
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
0
0
با چه برنامه‌ای قراره خودکفا بشیم درحالیکه واردات نیم میلیار دلاری شکر رو داریم؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین