پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
از شهردار محترم پایتخت ایران اسلامی انتظاری بیش از این داشتیم. منتقدین بشدت از محوریت صحبت‌های آقای شهردار و کلی گویی‌های صورت گرفته مبنی بر تسهیل گردشگری بین کشور‌های اسلامی با لغو روادید و اعلام آمادگی شهرداری تهران برای انتقال تجربیات به شهر‌های اسلامی، گلایه‌مند هستند. شهردار تهران باید بشکل مصداقی آماده ارایه و انتقال تجارب به کلان شهر‌های اسلامی و پذیرای دریافت تجارب مشابه از سایر کشور‌ها باشد.
شعار سال: علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه بازدید مهمانان سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از برج میلاد، جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰- گفت: میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام، پیامبر رحمت و رسول اعظم حضرت محمد (ص) و حضرت جعفر بن محمدالصادق (ع) را خدمت همه مسلمانان و به‌ویژه فرهیختگان و اندیشمندان مسلمان حاضر در این همایش، آقایان و بانوان گرامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و خدا را شاکرم که این توفیق دست داد تا بتوانم در این جمع معزز حاضر باشم.
 
شهردار تهران افزود: امیدوارم هرچه زودتر و با استعانت از خداوند متعال بتوانیم از این شرایط دشوار و بیماری کرونا عبور کنیم و بار دیگر مؤمنانه و برادرانه گرد هم آییم.

زاکانی ادامه داد: روز قدس و هفته وحدت، دو یادگاری است که از معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برای امت اسلامی به‌جای مانده است که می‌توان اولی را نماد اشداء علی الکفار و دومی را نماد رحماء بینهم دانست و بحمدالله در سایه توجه به معنای این آیه شریفه برکات عظیمی نصیب امت اسلامی گردیده است.

او ادامه داد: این همان چیزی است که دقیقاً نقطه مقابل خواست دشمنان اسلام و کفار و صهیونیزم جنایتکار است. مسلمانان در قرون گذشته سردمداران پیشرفت علمی و دارای تمدنی عالی بوده‌اند که هرکس می‌خواست به‌روزترین مطالب علمی را کسب کند ناچار از بهره‌گیری از دانش مسلمین بود. این آن چیزی است که دشمنان اسلام هرگز نمی‌خواهند تکرار شود و هر کاری می‌کنند تا امت اسلامی را با ایجاد تفرقه و دمیدن در آتش نزاع‌های قومی و مذهبی و جنگ‌های داخلی و ایجاد فرقه‌های جعلی از این مسیر دور کنند؛ اما امروز به لطف الهی امت اسلامی اجازه نخواهد داد توطئه‌های آن‌ها به ثمر بشیند.

شهردار تهران اضافه کرد: ملت‌های مسلمان این نقشه شوم را به‌خوبی شناخته‌اند و در کنار یکدیگر و «صفا کأنهم بنیان مرصوص» در جبهه مقاومت به مقابله با ایشان بر خواسته‌اند و در این راه پرافتخار، خون عزیزانشان از ملت‌ها و اقوام و مذاهب مختلف اسلامی درهم‌آمیخته است و شهدای گران‌قدری را تقدیم نموده‌اند. شاید سخن گزافی نباشد اگر این شهیدان را شهدای راه وحدت و اتحاد جهان اسلام بدانیم. شهدای بزرگواری، چون حاج قاسم سلیمانی و عماد مغنیه.

زاکانی یادآور شد: امروز ندای پیامبر رحمت رساتر از همیشه به گوش می‌رسد و دعوت اسلام که به عدالت و آزادگی و رستگاری است با طنین بیشتری شنیده می‌شود. امروز ندای ملکوتی قران و تاکید آن بر مقابله با خداوندان زر و زور و صف آرایی در برابر ستم و ستمگر است که گوش و دل اسیران و ستمدیدگان را بیش از همیشه می‌نوازد و مژده «ان الله علی نصرهم لقدیر» به آنان دلگرمی و امید می‌بخشد.

او گفت: امروز دو اراده در جهان با یکدیگر در تعارضند؛ یک اراده، اراده وحدت است؛ یک اراده، اراده تفرقه است. جهان اسلام با کنار گذاشتن اختلافات خود و تأکید بر مشترکات و با بهره‌مندی از استعداد‌های فراوان و ظرفیت‌های بی‌بدیل خود ازجمله موقعیت جغرافیایی و مواهب و نعمات خدادی و نیروی انسانی وسیع، باانگیزه و مستعد در مسیر رشد و تعالی و فتح قله‌های دانش و معونیت قرار گرفته و می‌تواند تمدن نوین اسلامی را به نمایش بگذارد. با این نگاه تحقق امت واحده در عمل کاملاً دست یافتنی و شدنی است و می‌توان برای آن راهکار‌های عملیاتی را نیز در نظر گرفت و از ظرفیت‌های موجود بهره برد.

شهردار تهران افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برای ثبت یافته‌های علمی اندیشمندان مسلمان و به اشتراک‌گذاری آن‌ها یکی از این ظرفیت‌ها است. امروز در جهان اتحادیه‌های مختلفی میان کشور‌های همگرا شکل‌گرفته است که برخی نیز مربوط به کشور‌های مسلمان می‌باشد، اما نیازمند آن هستیم که به توافقات و نتایج کاربردی‌تری در عمل برای ارتقاء سطح تعاملات و رفت‌وآمد شهروندان مسلمان امت اسلامی و به‌ویژه اندیشمندان و فرهیختگان و رسیدن به قله تمدن اسلامی دست‌یابیم از آن جمله می‌توان به واحد پولی مشترک، لغو روادید میان کشور‌ها و به‌ویژه پایتخت کشور‌های مسلمان و برقراری تسهیلات خاص گردشگری میان شهروندان شهر‌های اسلامی و به اشتراک‌گذاری تجارب توسعه و پیشرفت شهری در زمینه‌های مختلف همت گماشت.

زاکانی در پایان بیان کرد: شهرداری تهران آمادگی خود را جهت ارتقاء سطح تعاملات و در اختیار گذاشتن تجارب خود و همچنین استفاده متقابل از تجارب همه شهر‌های اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی، دانشگاهی، حوزوی، صنعتی، تجاری فرهنگی و ورزشی اعلام می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۵۰۶۶۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین