پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
فاطمه درمنی عراقی، دختر ۱۶ ساله شمیرانی با اینکه سال‌هاست از نعمت و توان حرکت کردن و حرف زدن محروم و زمین‌گیر شده، اما یک کتاب منتشر کرده و یک مدال نقره دانش‌آموزی هم در رشته ورزشی بوچیا در کارنامه دارد. سلام بر امید، سلام بر فاطمه درمنی

شعار سال:  فاطمه درمنی عراقی، دختر ۱۶ ساله شمیرانی با اینکه سال‌هاست از نعمت و توان حرکت کردن و حرف زدن محروم و زمین‌گیر شده اما یک کتاب منتشر کرده و یک مدال نقره دانش‌آموزی هم در رشته ورزشی بوچیا در کارنامه دارد.

فاطمه آذرماه ۸۴ به دنیا آمد و گرچه پدر و مادرش تا دو سالگی منتظر راه رفتن او بودند اما ناگهان دریافتند دخترک توان حرکت کردن ندارد. با اینکه تشخیص پزشکان فلج مغزی بود، پدر و مادر فاطمه تا شش سالگی به دلبندشان در راه رفتن و حرکت کردن کمک می‌کردند. رفته‌رفته فاطمه توان حرف زدن را هم از دست داد و از سال ۹۰ زمین‌گیر شده است.
 
این دختر تهرانی با ضریب هوشی بالا گرچه گرفتار یک بیماری ناشناخته است اما دست از تلاش برنداشته و تا امروز چند داستان نوشته تا سال‌های بیماری و ناتوانی را آسان‌تر پشت سر بگذارد. «پوتین صلح» نخستین کتاب فاطمه است که به لطف و پشتیبانی مدیران و کارشناسان بخش کتاب‌های پرنده آبی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده و شامل سه داستان کوتاه «دریایی از محبت»، «پوتین صلح» و «ماجرای پنج عروسک» است.
 
کار تصویرگری کتاب «پوتین صلح» را مهدیه ربانی بر عهده داشته است. فاطمه درمنی عراقی علاوه بر نوشتن داستان و انتشار کتاب، با حمایت‌های مربی ورزشی خود در رشته بوچیا هم آموزش دیده و توانسته است در سومین جشنواره رقابت‌های ورزشی استانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه رتبه دوم و مدال نقره را از آن خود کند.
 
مدیران انتشارات علمی و فرهنگی همراه با شهردار منطقه یک تهران چند روز پیش به مناسبت انتشار «پوتین صلح»‌ به خانه خانواده درمنی عراقی رفتند و این موفقیت را به فاطمه و پدر و مادر او تبریک گفتند. فاطمه یک برادر دیگر هم دارد که شرایط سلامتی‌اش شبیه اوست و توان حرکت و گفتار خود را از دست داده و با کمک پدر و مادر روزگار می‌گذراند.
 
زندگی کردن در طبقه سوم یک ساختمان بدون آسانسور، از کار افتاده بودن پدر و کار کردن مادر، حضور یک کودک خردسال دیگر در خانه، نیاز به تامین صندلی چرخ‌دار برای فاطمه و لزوم تامین هزینه عمل جراحی لگن برادر او مواردی است که شاید لازم باشد کار را از بازدیدهای نمادین فراتر ببرد و مسئولان را وادارد برای آسایش زندگی این خانواده آبرومند گام‌هایی جدی‌تر بردارند.
 


 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار: 4  آبان  1400، کدخبر: ، www.hamshahrionline.ir،634252

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین