پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۸۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
روز جهانی معلولین از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، هر ساله در ۳ دسامبر برگزار می‌شود.
شعار سال: شعار امسال این روز "رهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت به سوی جهانی فراگیر، در دسترس و پایدار پس از کووید-۱۹" است

براساس آمار سازمان جهانی بهداشت، بیش از ۱ میلیارد نفر در جهان (حدود ۱۵٪ جمعیت جهان) با نوعی از معلولیت زندگی می‌کنند که از این تعداد تا ۱۹۰ میلیون نفر افراد بالای ۱۵ سال هستند که به دلیل شدید بودن معلولیت، اغلب نیازمند دریافت خدمات بهداشتی و درمان هستند. تعداد افراد دارای معلولیت به دلایل مختلف مانند افزایش جمعیت مسن و افزایش شیوع بیماری‌های غیرواگیر و مزمن بطور چشمگیری در حال افزایش است.

هنوز تعداد اندکی از کشور‌ها سازوکار‌های مناسبی برای پاسخگویی کامل به اولویت‌ها و الزامات بهداشتی افراد دارای معلولیت دارند و این در حالیست که باید بدانیم تقریبا همه انسان‌ها در طول زندگی خود احتمالا نوعی از معلولیت را (موقت یا دائم) را تجربه می‌کنند.

افراد دارای معلولیت در طول پاندمی کووید-۱۹ تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و WHO از همه کشور‌ها خواسته تا این افراد را در مرکز برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم گیری‌های حمایتی خود قرار دهند.
 
۳ دسامبر؛ روز جهانی معلولان


پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی فانا
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین