پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
بیست و دومین نمایشگاه بی رونق مطبوعات در حالی هفته‌ گذشته برگزار شد که در سایه عدم پاسخگویی مسئولان دولتی، بازدیدکنندگان رسانه آن را محفلی برای بیان اعتراضات خود علیه ناکارآمدی دولت و سیاست‌های اقتصادی آن دانسته و با این اعتراضات شاید رونقی پیدا کرد!

شعارسال: بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از 14 لغایت 21 آبان در مصلی امام خمینی (ره) با حضور 900 غرفه برگزار شد.

در حالی که بیش از 10 هزار خبر طبق سامانه جامع رصد اخبار «میکسنا» در این نمایشگاه منتشر شده اما به دلیل عدم پاسخگویی مناسب مسئولان و همچنین طفره رفتن بسیاری از آنها از بررسی و رفع مشکلات مردم، مصلی تهران توانست محفلی برای بیان اعتراضات مردمی علیه ناکارآمدی دولت و سیاست‌های اقتصادی آن باشد.

با این حال باید بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات را نمایشگاه ناکارآمدی دولت یازدهم نامید زیرا مردم معترض می‌دانند که مسئولان دولتی برای بهره‌برداری از فضای رسانه‌ها در آنجا حضور یافته و می‌توانند حرف خود را بدون واسطه به گوش آنها برسانند تا شاید فرجی شود.

تجمع مسکن مهری‌های پردیس، تجمع مالباختگان و سهامداران پدیده شاندیز، تجمع تعاونی مسکن اداره برق تهران در شهر جدید هشتگرد، اعتراض به تخریب محیط زیست در سایه سیاسی کاری مسئولان آن، نبود آب در زاینده رود و اهمال کاری مسئولان دولتی با شعار زاینده رود من کو؟، فریاد اعتراضی شدید الحن خبرنگار پیشکسوت به اظهارات مسئول دفتر حسن روحانی در اختتامیه نمایشگاه و ... تنها بخشی از این اعتراضات مردمی بود که در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات بیان شد.

البته معترضین در عدم انجام وظیفه رسانه‌ها مبنی بر پرداختن به مشکلات مردم و سکوت مصلحتی رسانه‌های حامی دولت بهترین جا را برای بیان اعتراضات‌شان نمایشگاه مطبوعات دید تا شاید با استفاده از ظرفیت رسانه بتوانند حرف خود را به گوش مسئولان برسانند هر چند که داشتن گوش شنوا در این دولت آرزوی همچون رویت سراب در منطقه گندم بریان کویر لوت کرمان است.

نصب پلاکارد «دولت شفافم آرزوست» در دیوار کناری یکی از غرفه‌ها منجر به تجمع برخی بازدیدکنندگان و بحث سیاسی در این خصوص شده بود. این شعار در فضای مجازی هم هشتگ شده و برخی از عناوین مندرج در این پلاکارد نشان‌دهنده دست داشتن دولت در برخی فسادها و مشکلات مذکور است که عبارت است از: فساد روی‌داده در صندوق ذخیره فرهنگیان، فساد فیش‌های نجومی، قراردادهای جدید نفتی، حذف کارت سوخت، حذف شبنم و ایران‌کد و همچنین خروج پتروشیمی از بورس یکی دیگر از اعتراضات که بازتاب زیادی پیدا کرده بود است.

تعدادی از بازدیدکنندگان با حمل پلاکاردی مبنی بر کلاهبرداری یکی از شرکت‌های تولیدکننده کمپوست همزمان با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در بازدید از غرفه‌ها منجر به همهمه فراوانی شده بود. آنها در این پلاکاردها اعتراض خود را به دلیل تأخیر رسیدگی سه‌ساله به این پرونده از سوی قوه قضائیه و همچنین درخواست برای رسیدگی عادلانه به این موضوع با توجه به اینکه 35 هزار خانوار براثر این بی‌عدالتی دچار ضرر و زیان شده‌اند، اعلام کرده‌بودند، بخشی از خواسته‌های این تجمع مالباختگان بود.

همچنین همزمان با حضور ولی‌الله سیف در نمایشگاه مطبوعات و بازدید وی از غرفه‌ خبرگزاری دولت، جمعی از مسکن مهری‌های پردیس با حمل پلاکاردهای مزین به شعارهای مختلف اعتراض خود را به عدم دریافت مسکن و بالا رفتن قیمت نهایی آن و وام جدیدی که به آنها تحمیل شده، اعلام کردند.

در این‌بین عده‌ای که به دلیل اهمال‌کاری دولت ضرر و زیان بیشتری دیده بودند و زندگی‌شان تحت‌الشعاع این بی‌مدیریتی قرار گرفته بود، خواستار توضیح رئیس بانک مرکزی شدند. حین این موضوع کش‌وقوس‌ها زیاد شد و سیف فرار را بر قرار ترجیح داد.

برخی از افراد ثبت‌نام کرده برای دریافت مسکن مهر پردیس شعار می‌دادند «مسکن مهر ما رو دزدیدن، دارن باهاش پز می‌دن» عده‌ دیگری در مقابل دوربین‌ها حاضر شده و اعلام می‌کردند که چرا قیمت مسکن مهر پردیس افزایش پیدا کرده، عده‌ای دیگر شعار می‌دادند «مسکن مهر ما را بدهید» و چند تن از خانم‌ها با بیان اینکه بانک مسکن از آنها نزول می‌خواهد و دولت هم از آنها پول زور می‌گیرد خواستار رسیدگی به این امر شدند.

یکی دیگر از این افراد با بیان اینکه اجاره خانه 99 ساله بی‌نیاز از پرداخت سود است، نسبت به اجرای جاده‌سازی، خیابان و کوچه و زیرساخت‌های موجود در پردیس با استفاده از مردم که رقم آن 806 میلیارد تومان است معترض بود.

تجمع اعتراضی مجمع تعاونی مسکن اداره برق در نمایشگاه مطبوعات در راهروی اصلی نمایشگاه و شعارهای اعتراضی آنها باعث شد که بسیاری از خبرنگاران و عکاسان این اتفاق را در کانون توجهات خود قرار دهند. در این بین افرادی حضور داشتند که 12 سال منتظر زمین‌های خود در شهر جدید هشتگرد هستند.

در مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات نهاوندیان مسئول دفتر رئیس جمهور نیز سخنرانی کرد که در حین اظهاراتش با اعتراض شدید «بایزید مردوخی» خبرنگار قدیمی و پیشکسوت مطبوعات مواجه شد.

تجمع اعتراضی سهامداران پدیده در نمایشگاه مطبوعات در سایه عدم رسیدگی قاطعانه نسبت به این پرونده و تحت تاثیر قرار گرفتن تعداد زیادی از خانواده‌ها بخشی دیگری از اعتراضات مردمی به مسئولان دولتی بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22آبان1395، کدخبر: 13950822000505: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین