پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
جعفر والی پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون امروز (شنبه 27 آذر ماه) به دلیل بیماری ریوی درگذشت.

شعارسال: این هنرمند پیشکسوت متولد سال 1312 تهران، از روز 18 آذرماه به دلیل مشکلات ریوی در یک بیمارستان بستری و بعد به بیمارستان تهران کلینیک منتقل شده بود.

جعفر والی با همراهی ایرج راد و هرمز هدایت درصدد اجرای نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» در جشنواره تئاتر فجر بود، پیش‌تر نمایش‌های «آی باکلاه آی بی‌کلاه»، «چوب به دست‌های ورزیل» و «گاو» را اجرا کرده است.

وی در سال‌های اخیر با بازی در دو نمایش «اتاق شماره شش» نوشته خسرو حکیم رابط بر اساس اثری از چخوف و «ویتسک؛ یک داستان ناتمام» نوشته بوشنر هر دو به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر روی صحنه رفت.

بر اساس این گزارش علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامی درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: تئاتر در اندوه یگانه مردی از نسل کمیاب بزرگان خویش به سوگ نشست. استاد جعفر والی پس از عمری پرحاصل و روزگاری مجاهدت در عرصه هنر، به خداوندگار هنر پیوست.

در ادامه آمده است که درگذشت این هنرمند وارسته را به خانواده وی و جامعه هنری به ویژه اهالی ارجمند تئاتر تسلیت عرض می کنم و از خداوند بزرگ آرامش روح برای آن عزیز از دست رفته مسئلت دارم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 27 آذر 1395، کدمطلب: 82349734 (5724777) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
جعفر والی (زاده ۱۳۱۲ تهران - درگذشته ۲۷ آذر ۱۳۹۵) کارگردان تئاتر، بازیگر و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایران بود. وی که به علت بیماری ریوی در بیمارستان بستری بود در ۲۷ آذر ۱۳۹۵ دارفانی را وداع گفت.جعفر والی در جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر که به مناسبت نکوداشت ایشان برگزار شد در کلیپی با عنوان «مرغ سحر» که در این جشن پخش شد ضمن مرور کلی بر کارنامه کاری‌اش از بازی در سریال «معمای شاه» به عنوان یکی از پشیمانی‌های دوره کاری‌اش یاد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین