پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
شهردار تهران با بیان اینکه در توسعه فرهنگی شهر نتوانسته «آن چنانی که زیبنده پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و خصوصا استعدادهای جوان است، کار کنم؛ احساس شرمندگی می‌کنم.

شعار سال: مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر شهر شامگاه سه شنبه در محل پردیس تئاتر تهران برگزار شد و شهردار تهران در این برنامه گفت: از من به عنوان یک مدیر اجرایی توقع نمی‌رود که دست به قلم ببرم و کار تولید محتوا را انجام دهم اما این توقع بود که حداقل سالن‌های سینما و سالن‌های تئاتر این شهر و عرصه‌های توسعه فرهنگی شهر را در این دوره زمانی کوتاه چند برابر کنم. امروز نیز خوشحال هستم که بخش کوچکی از این وظیفه را انجام دادم، اما نتوانستیم آن چنانی که زیبنده شما پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و خصوصا استعدادهای جوان است، کار کنیم.

شهردار تهران گفت: وقتی به گذشته نه چندان دور در عرصه فرهنگ و هنر کشور نگاه می‌کنم، بعضی افراد را می‌بینم که شاید مدت‌های مدیدی در سطوح مختلف مدیریت‌های اجرایی و مسئولیت در عرصه فرهنگ و هنر داشته‌اند اما آنچنانی که باید و شاید نتوانستند در این عرصه خدمت قابل توجهی انجام دهند.

محمدباقر قالیباف ادامه داد: البته نمی‌خواهم از آنها گله داشته باشم، بلکه از این باب متاسف می‌شوم که به جای این که امروز این بیان را داشته باشند که نتوانستند آن طور که باید و شاید خدمت کنند، بعضا قضاوت‌های غیر منصفانه‌ای نسبت به موضوعات این عرصه دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه «به خاطر دارم که چندی قبل قضاوت‌ها، بیانات و نوشته‌هایی را از همین افراد دیدم که بیش از دو دهه مسئولیت این کار را بر عهده داشتند و باید به این عرصه رسیدگی می‌کردند»، گفت: اما آنها قضاوت‌های منصفانه‌ای نسبت به کار نداشتند و یکی از بحث‌های آنان این بود که مدیریت شهری به موضوعات فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر بی‌تفاوت است.

قالیباف ادامه داد: در نگاه اول به این موضوع به عنوان یک انتقاد نگاه کردم و مروری بر گذشته خودم انجام دادم. حداقل از روزی که در نیروی انتظامی توفیق خدمت پیدا کردم و مردم بیشتر با من آشنا شدند، اولین اقدام من در مجموعه پلیس چگونه بود؟ به بیانات خودم و همچنین بیانات، یادداشت‌ها ، مقالات و نوشته های افرادی که آن روزها در مسئولیت بودند نگاه کردم. اولین و مهم ترین بحثی که آن روز با مردم و جوانان داشتم، این بود که رسالت من در پلیس تبدیل امنیت از یک نگاه تهدید محور به یک نگاه جامعه محور است و کاری کنم که مردم جرات کنند که بتوانند بر پلیس نظارت کنند.

او با بیان اینکه از همان زمان رویکرد فرهنگی و اجتماعی اولویت اول ما در اقدام و عمل ما بوده است، تاکید کرد: در آن برهه جشنواره فیلم های کوتاه 110 ثانیه ای را در کشور آغاز کردیم. به نحوی که بیش از چند هزار فیلم از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد و جوانان هنرمند از اقصی نقاط کشور حتی از روستا ها در جشنواره حضور پیدا کردند. به طوری که هنوز هم 25 فیلم 110 ثانیه برگزیده از میان چند هزار اثر واصله، در ذهن من نقش بسته است.

شهردار پایتخت ادامه داد: جشنواره فیلم پلیس در آن زمان آغاز شد و آثاری همچون «خواب و بیدار» به عنوان یک کار خوب سینمایی و انیمیشن «سیا ساکتی» در آن زمان استارت خورد.

قالیباف خاطر نشان کرد: ممکن است من یک هنرمند نباشم اما با همه وجود اعتقاد دارم که عناصر اصلی ارتقای کیفیت زندگی و مولفه‌های مهم فرهنگی در جامعه هنر و هنرمندان هستند و هرگز از این موضوع غفلت نکرده‌ام.

*امیدواری مرضیه برومند برای شهردار ماندن قالیباف

مرضیه برومند، دبیر جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک، در بخشی از این برنامه اختتامیه روی صحنه حاضر شدو لوح تقدیری را به محمدباقر قالیباف از طرف جمع عروسکی‌ها اهدا کرد.

مرضیه برومند با بیان اینکه «ما در روزهایی که برای از دست دادن مرحوم داوود رشیدی بسیار اندوهگین بودیم خبری به گوشمان رسید که لبخند را به لبانمان آوردل، گفت: این خبر به لطف آقای قالیباف رخ داد؛ اینکه زمینی در اختیار خانه عروسک گذاشته شد تا خانه خودمان را در آن بسازیم.

این هنرمند با بیان اینکه «همه ما می‌دانیم شما در این سال ها چه کرده‌اید و چه کارهایی نتوانستید انجام دهید.»، اظهار امیدواری کرد که شهردار تهران سلامت باشد و شهردار بماند چون کارهای زیادی مانده که هنرمندان از او می‌خواهند انجام دهد.

برومند از جمله این خواسته‌ها را برآورده شدن آخرین آرزوی مرحوم داوود رشیدی که ساخته شدن یک سالن تئاتر کنار سالن سنگلج است، خواند و با بیان اینکه خوشحالیم شهردار خوش چهره و خوش قلبی داریم اظهار امیدواری کرد: امیدوارم به ما همچنان کمک کنید در این زمینی که در اختیارمان گذاشتید بتوانیم «خانه عروسک» را بسازیم.

شهردار تهران نیز در این مراسم خبری خوش را اعلام کرد و گفت: یکی از سالن‌های پردیس تئاتر تهران که همزمان با دهه فجر امسال افتتاح می‌شود به یاد مرحوم رشیدی به اسم ایشان نامگذاری خواهد شد.

*برگزیدگان معرفی شدند

برگزیدگان پوستر و بروشور و موسیقی

بخش خیابانی:

جایزه طراحی پوستر و بروشور:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقای مسعود ماهینی برای طراحی بروشور نمایش »هرچه سنگه مال پای لنگه» تقدیر می‌نماید.

جایزه موسیقی:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقایان محسن چاه شوری و مهدی منفرد برای نمایش «هرچه سنگه مال پای لنگه» تقدیر می‌نماید.

هیئت داوران جایزه موسیقی برگزیده شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را تقدیم می‌کند به امیرحسین انصافی و پیام رضایی برای نمایش «چهارگوشه»

بخش کودک و نوجوان:

جایزه موسیقی:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به آقای سهند بهادری برای نمایش «رویای ماه» از ایشان تقدیر می‌نماید.

در این بخش هیئت داوران جایزه موسیقی برگزیده را شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم می‌نماید به آقای امیرحسین انصافی برای نمایش‌های «جادوی عروسک و گرگ سیاه زشت»

بخش صحنه‌ای:

جایزه موسیقی:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به آقای پویا علی نیا برای نمایش «هنوز تمام نشده» از ایشان تقدیر می‌نماید.

هیئت داوران در این بخش جایزه موسیقی برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را تقدیم می‌کند به آقای کیان حسین برای نمایش «آفتاب کاران»

برگزیدگان بخش طراحی صحنه و لباس

خیابانی:

بخش طراحی فضا و لباس و ساخت عروسک:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از زهره فضلی برای طراحی فضای نمایش «چهارگوشه» و سارا دبیری و زهرا مریدی برای طراحی لباس و عروسک نمایش «پسر من» تقدیر می‌نماید.

کودک و نوجوان:

جایزه طراحی لباس:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به روشنک کریمی برای نمایش «دم پنبه ای» از ایشان تقدیر می‌نماید.

در این بخش هیئت داوران جایزه موسیقی برگزیده را شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم می‌ کند به ونوس ابوذری برای نمایش «گرگ زشت»

جایزه طراحی صحنه:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به ساسان فرهادپور برای نمایش «جادوی عروسک» از ایشان تقدیر می‌نماید.

هیئت داوران در این بخش جایزه طراحی صحنه برگزیده شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را تقدیم می کند به الهه میرزایی و هانیه زحمت کش برای نمایش «رویای ماه»

صحنه‌ای:

بخش طراحی لباس:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به خانم مرضیه رادمنش برای نمایش «دوشیزه‌گان باغ لیمو» از ایشان تقدیر به عمل می‌آورد.

جایزه طراحی لباس برگزیده شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم می‌ شود به خانم شادی افخمی برای نمایش «هنوز تمام نشده»

بخش طراحی صحنه:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به خانم مه‌سیما بزرگی مهر برای نمایش «گربه ها و آقاها» از ایشان تقدیر به عمل آورد.

در این بخش هیئت داوران جایزه طراحی صحنه برگزیده را شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم می‌کند به آقای ابراهیم نائیچ برای نمایش «ویار»

برگزیدگان بخش مسابقه عکاسی

تقدیر:

لوح تقدیر به عکاسان شایسته تقدیر خانم‌ها ساینا قادری، تبسم ارگی و فاطمه خواجه نوری

گروه برتر مسابقه عکاسی:

تندیس جشنواره و لوح تقدیر به استاد راهنما روشن نوروزی

لوح تقدیر و جایزه نقدی به امیر خوارزمی، پرنا بهارعلی، تبسم ارگی، سیاوش حمیدی، فاطمه خواجه نوری، کیارش سرسپار، مهرناز محمدی

نفرات برگزیده عکاسی برتر

جایزه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به آقای سیاوش حمیدی

جایزه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی آقای حامد ملک پور

جایزه اول شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به پرنا بهارعلی

برگزیدگان بازیگری زن

خیابانی:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از خانم ها الهه پورجمشید و باران ستوده برای بازی در نمایش «چهارگوشه» تقدیر می‌نماید.

در این بخش هیئت داوران جایزه برگزیده بازیگری زن شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را تقدیم می‌کند به خانم مارال ایزدبخش برای بازی در نمایش «هرچه سنگه مال پای لنگه»

کودک و نوجوان:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به نیلوفر دهقان برای بازی در نمایش «سفر به شهر قصه ها» از ایشان تقدیر می‌نماید.

جایزه برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم می‌ شود به خانم ها فهیمه باروتچی ، فرشته اعظمی و شیرین کاشفی برای بازی در نمایش «جادوی عروسک»

3-صحنه‌ای:

بخش ویژه بازیگر کودک و نوجوان صحنه‌ای:

هیئت داوران در این بخش ضمن تقدیر از حضور موفق بازیگران کودک و نوجوان لوح تقدیر و هدیه جشنواره را به چهار بازیگر اهدا می‌کند به: صبا میرزا نژاد آرمان دولت‌کیا رایا نویدی شمالی رادین میرباقری در نمایش «آفتاب کاران»

بخش بازیگری زن:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به سه بازیگر زن تقدیر به عمل میآورد. خانم باران ستوده برای نمایش «تیغ کهنه» خانم سحرناز عباس‌زاده برای بازی در نمایش «کمی آنسوتر» خانم ملیحه کیا برای بازی در نمایش «آپارتمان طبقه شش»

هیئت داوران در این بخش جایزه بازیگر زن برگزیده را شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم می‌کند به خانم آبان حسین‌آبادی برای برای نمایش «ویار»

بازیگری مرد

خیابانی:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به آقایان ابوذر چهل‌امیرانی برای بازی در نمایش «دریافت حق شارژ از مرده» ، امین وحیدی‌پور برای بازی در نمایش«جادوگر بلا ،مبارک ناقلا و گاهی بگو نه» و وحید عبدالله‌زاده برای بازی در نمایش «جامانده» تقدیر می‌نماید.

هیئت داوران در این بخش جایزه برگزیده بازیگری مرد شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را تقدیم می‌کند به آقای محمد‌هادی عطایی برای بازی در نمایش «چهارگوشه»

کودک و نوجوان:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به امیرحسین انصافی برای نمایش «جادوی عروسک» و هادی ابوالقاسم برای نمایش «سفر به شهر قصه ها» از ایشان تقدیر می‌نماید.

در این بخش هیئت داوران جایزه برگزیده شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را تقدیم می‌کند به مهر یک از آقایان: محمد نوحیان برای نمایش «رویای ماه» ، حمیدرضا ملاحسینی برای نمایش «رویای ماه» ، مهدی داودی برای نمایش «گرگ سیاه» و آرین ناصری‌مهر برای نمایش «جادوی عروسک»

صحنه‌ای:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از سه بازیگر مرد تقدیر به عمل می‌آورد. آقای مجتبی واشیان برای بازی در نمایش «زنگ زدگی» - مسعود رمضانی برای بازی در نمایش «گربه ها و آقاها» - پژمان عبدی برای نمایش «آپارتمان طبقه شش»

هیئت داوران در این بخش جایزه بازیگر مرد برگزیده را شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم می‌کند به آقای امیرعباس توفیقی برای نمایش «آفتاب کاران»

برگزیدگان نمایشنامه نویسی

خیابانی:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به آقایان سامان خلیلیان برای نمایش «چهارگوشه» و ابوذر چهل امیرانی و جمشید عسکری برای نمایش «دریافت حق شارژ از مرده» از ایشان تقدیر می‌نماید.

هیئت داوران در این بخش جایزه برگزیده نمایشنامه نویسی را شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم می‌کند به آقای علی غابشی برای نمایش «جامانده»

کودک ونوجوان:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از مریم کاظمی برای نمایش «رویای ماه» تقدیر می‌نماید.

هیئت داوران در این بخش جایزه نمایشنامه برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را تقدیم می کند به امیرمحمد انصافی برای نمایش «جادوی عروسک»

صحنه‌ای:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی سه نمایشنامه‌نویس را شایسته تقدیر می‌داند. آقای پویا پیرحسین‌لو برای نمایشنامه «آفتاب کاران» خانم سلما سلامتی برای نمایشنامه «آپارتمان طبقه شش» آقای کامران شهلایی برای نمایشنامه «کمی آن سوتر»

هیئت داوران در این بخش جایزه نمایشنامه نویسی برگزیده را شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم می‌کند به خانم رها سلیمانی برای نمایشنامه «ویار»

مسابقه نمایشنامه نویسی:

* تقدیر ویژه شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به نیاز اسماعیل‌پور برای نمایشنامه «می‌رسم با تو به خانه»

* تقدیر ویژه شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به سعیدرضا خوش‌شانس برای نمایشنامه «رویای کولی آشفته»

* جایزه سوم شامل جایزه نقدی و لوح تقدیر به آقای علی بیگدلی برای نمایشنامه «چنگار»

* جایزه دوم شامل جایزه نقدی و لوح تقدیر به آقای محسن عظیمی برای نمایشنامه «تفنگ و تنبور»

* جایزه اول شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به خانم هاله مشتاقی نیا برای نمایشنامه «زندگی تا حدودی مشترک»

برگزیدگان بخش کارگردانی

خیابانی:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به آقای محمد هادی عطایی و خانم زهره فضلی برای نمایش «چهارگوشه» و آقای رضا نورانی برای نمایش «جامانده» از ایشان تقدیر می‌کند.

در این بخش هیئت داوران جایزه برگزیده کارگردانی را شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را تقدیم می‌کند به خانم مارال ایزدبخش برای نمایش «هرچه سنگه مال پای لنگه»

کودک و نوجوان:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از امیر محمد انصافی برای نمایش «جادوی عروسک» تقدیر می‌کند.

جایزه کارگردانی برگزیده شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم می‌ شود به احسان مجیدی برای نمایش «رویای ماه»

صحنه‌ای:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی سه کارگردان را شایسته تقدیر می‌داند. آقای پویا پیرحسین‌لو برای نمایش «آفتاب کاران» آقای حمیدرضا فلاحی برای نمایش «آپارتمان طبقه شش» و آقایان محمد لارتی و کامران شهلایی برای نمایش «کمی آنسوتر»

هیئت داوران در این بخش جایزه کارگردانی برگزیده را شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم می‌کند به آقای ابراهیم نائیچ برای نمایش «ویار»

همچنین در این بخش جایزه ویژه کارگردانی شامل دپیلم افتخار ، تندیس جشنواره و جایزه نقدی اهدا می‌شود به آقای محمد محقق منتظری برای نمایش «مرگ آسیدکاظم»

جوایز ویژه پنجمین جشنواره تئاتر شهر

خیابانی:

تقدیر ویژه:

هیئت داوران در این بخش سه تقدیر ویژه دارد. هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به آقای افشین قاسمی برای تبحر در عروسک گردانی و ارائه تیپ های مختلف در کار با عروسک در نمایش «خم بازی» آقای محمد فرجی به خاطر ارائه مفهوم زیبا و تلاش شایسته تقدیر در کار کردن با کوتاه‌قامتان در نمایش «بادبادک» خانم زهرا مریدی به خاطر نگاه خلاقانه به دغدغه های تربیتی نوجوانان در نمایش «پسر من»

کودک و نوجوان:

هیئت داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به حمید دربانی و حسین محبی برای نمایش «هملت و لوبیای سحرآمیز»

بازیگر نوجوان: محمدرضا معقولی برای نمایش «اگر پدرم را دیدی»

گریم: حسین تبریزی برای نمایش «دم پنبه ای»

شعرنمایشی: هادی ابوالقاسمی برای نمایش «سفر به شهر قصه ها»

نمایش برگزیده:

بخش خیابانی:

نمایش «هرچه سنگه مال پای لنگه» به کارگردانی مارال ایزدبخش

بخش کودک و نوجوان:

نمایش «رویای ماه» به کارگردانی آقای احسان مجیدی

نمایش «جادوی عروسک» به کارگردانی آقای امیرمحمد انصافی

بخش صحنه‌ای:

نمایش «ویار» به کارگردانی آقای ابراهیم نائیچ

ویژه ستاد جشنواره:

ستاد برگزاری جشنواره ضمن تقدیر از مشارکت و حضور موثر همه هنرمندان شرکت کننده با اهدا لوح تقدیر و تندیس جشنواره از هنرمندان زیر تقدیر می‌کند.

* آقای اسماعیل خلج پیشکسوت درام نویسی ایران برای اجرای نمایشنامه ‌خوانی چند اثر برگزیده

* آقای غلامرضا عربی برای اجرای نمایش فصل بهارنارنج با گروه هنرمندان نابینا

* آقای آریان رضایی برای برگزاری بخش تئاتر شورایی جشنواره

تقدیرها در بخش عکاسی

ساینا قادری

تبسم ارگی

فاطمه خواجه نوری

نفر سوم سیاوش حمیدی

نفر دوم حامد ملک پور

نفر اول پرنا بهارعلی

گروه برگزیده بخش عکاسی

استاد راهنما روشن نوروزی

عکاسان:

تبسم ارگی

پرنا بهارعلی

سیاوش حمیدی

فاطمه خواجه نوری

مهرناز محمدی

امیر خوارزمی

کیارش سرسپار

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايلنا، تاریخ انتشار: 31 شهريور 1395، کد مطلب: 412590 :www. isla.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین