پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
سردار هادیانفر گفت: وزارت صنعت برنامه جدی برای بحث معاینه فنی ارائه نمی‌دهد و بیشتر به دنبال این است که تولید خودرو را افزایش دهد.

شعار سال:سردار سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار کرد: هر ساله بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو که عمدتا مربوط به ایران‌خودرو و سایپا است و ۳۵۰ هزار موتورسیکلت پلاک گذاری می شوند.
 
وی افزود: متاسفانه از وضعیت اسقاط ناراحت هستیم، این مسئله یکی از موضوعاتی است که باعث شده تا امروز شاهد افزایش ترافیک و ایجاد تراکم در مسیر‌ها و معابر به خصوص در کلانشهر‌ها باشیم و مردم  از این بابت ناراحت هستند.
 
سردار هادیانفر تصریح کرد: ورودی خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور باز است و روزانه تولیدات زیادی داریم که پلاک گذاری و به حجم خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها افزوده می‌شود، اما از طرف مقابل هیچ خروجی نداریم؛ گفته می شود سال گذشته حدود ۶ هزار خودرو از رده خارج و اسقاط شده است که در این باره یقین نداریم که این خودرو‌های از رده خارج شده در مرحله اسقاط رسیده باشد.
 
وی افزود: ۳۴ درصد ناوگان کشور فرسوده هستند از تعداد ۱۲ میلیون موتورسیکلتی که در کشور داریم، ۱۰ میلیون آن فرسوده است، بیش از ۶۰ درصد تاکسی‌ها و دیگر خودرو‌ها در شهرداری تهران فرسوده هستند و در تهران جابه جایی بار و مسافر با این خودرو‌ها در حال انجام است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه باید دولت در بحث اسقاط و فرسودگی خودرو‌ها یک اقدام جدی را انجام دهد، تاکید کرد: باید در بحث نوسازی ناوگان‌ها اقدام جدی صورت بگیرد و صرفا به یک برگه معاینه فنی که در شهر‌ها به صورت صوری اتفاق می‌افتد، اکتفا نشود.
 
وی با بیان اینکه چند مرکز معاینه فنی مورد تایید راهور است، گفت: خیلی از این مراکز مورد تایید ما نیست و فقط برگه صوری صادر می‌کنند، وزارت صنعت برنامه جدی برای بحث معاینه فنی ارائه نمی‌دهد و بیشتر به دنبال این است که به عنوان مثال تولید یک میلیون خودرو را به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو برسانند.
 
سردار هادیان فر ادامه داد: معابر، خیابان‌ها، جاده‌ها و راه‌های ما ظرفیت خاصی برای تردد خودرو دارند، لذا باید متناسب با این ظرفیت‌ها خودرو تولید بشود.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  رکنا، تاریخ انتشار:  11 آبان1400، کدخبر: 736004، www.rokna.net

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین