پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۶۴۱۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما جدی گرفته نشده و دچار یک رویه اشتباه است، گفت: همین که امروز سند راهبردی اشتغال نداریم حکایت از رویه اشتباه دارد.
شعار سال: ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امروز، ۱۰ آبان در آیین نوزدهمین مسابقه ملی مهارت در مجتمع شهید ربانی شیراز با بیان اینکه در حوزه کارآفرینی و اشتغال با مشکلات عدیده‌ای مواجهیم و این یک واقعیت تلخ است، گفت: در این حوزه راهبرد‌های تعیین‌کننده و قابل توجه ارائه ندادیم.

وی افزود: فرهنگ کار در کشور ما جدی گرفته نشده و دچار یک رویه اشتباه بوده‌ایم و همین که امروز یک سند راهبردی اشتغال نداریم، خود حکایت از این رویه اشتباه دارد. وقتی جوانان ما نگاهشان به اشتغال استخدام دولتی در ساختار اداری است نیز نشان از همین تفکر اشتباه است.

عزیزی با اشاره به تجربیات موفق برخی کشور‌ها در حوزه کارآفرینی بیان کرد: برخی کشور‌ها با برنامه‌های ساده، خانواده‌ها را درگیر تولید و اشتغال کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود صنایع مختلف در استان فارس و تعطیلی این صنایع با اشتباهات و سیاست‌های غلط گفت: استان فارس امروز استان صنایع خاموش است چراکه صنعت در این استان با تصمیمات غلط و واگذاری‌های غیر اصولی تعطیل شد.

عزیزی با بیان اینکه باید نگاه ما به اشتغال و کارآفرینی تغییر کند، گفت: در تصویب بودجه، قوانین و اجرا همه عوامل باید پای کار بیایند تا مشکل کشور در این حوزه حل شود چراکه با نگاه جزیره‌ای نمی‌توان موفق بود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان به نقش مهم سازمان فنی و حرفه‌ای در عرصه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای پیشتاز این عرصه است و مجلس نیز نقش حمایتی خود را ایفا خواهد کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از فارس، تاریخ انتشار:۱۱ آبان۱۴۰۰، کد خبر: fars.iqna.ir/۴۰۰۹۶۴۷
اخبار مرتبط
برچسب ها: کار ، کسب و کار ، مجلس ، کمیسیون
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
کدوم قسمت از فرهنگمون درسته که فرهنگ کارمون درست باشه!؟
ناشناس
Germany
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
باید چه کرد تا این فرهنگ درست بشه و در روند درست قرار بگیره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین