پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۶۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر بخواهیم از ظرفیت بخش خصوصی برای تولید برق استفاده کنیم، به دلیل سرکوب قیمت این امر وجود ندارد و باید مابه‌التفاوت قیمت تمام شده با نرخ دستوری فعلی به تولیدکننده پرداخت شود.
شعار سال: عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به راهکار کوتاه مدت حل مشکل برق اظهار کرد: در طول ۸ سال گذشته سرمایه گذاری در حوزه برق کم بود که همین امر موجب شد نیاز کشور با مولد‌های فعلی تامین نشود.

وی نیاز کنونی برق کشور را ۶۳ تا ۶۵ هزار مگاوات اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی تولید برق کشور حدود ۵۶ تا ۵۷ هزار مگاوات است، بنابراین در بحث تولید از طریق نیروگاه‌ها باید ورود پیدا کرد و در این راستا باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد چرا که دولت توان ندارد.

نماینده مردم محلات ادامه داد: در بخش انرژی تجدید پذیر برقی که از انرژی خورشیدی گرفته می‌شود، حدود ۶ هزار مگاوات کل تولید است که در این بخش هم اگر بخواهیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم، به دلیل سرکوب قیمت این امر وجود ندارد و لازم است که مابه التفاوت قیمت تمام شده با نرخ دستوری فعلی به تولیدکننده پرداخت شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه یارانه به عده‌ای خاص از آحاد جامعه داده می‌شود، گفت: مابه التفاوت قیمت دستوری با نرخ فعلی باید به ابتدا یا انتهای زنجیره پرداخت شود و در شرایط فعلی واقعیت آن است که یارانه به راس زنجیره پرداخت می‌شود و همین امر منجر به مصرف بی رویه برق ارزان شده است که بنابر براورد‌ها شاید ۱۰ درصد جامعه هستند که مصرف بی رویه از تولید برق ارزان را دارند.
 
۱۰ درصد جامعه یارانه انرژی را هدر می‌دهند

سلیمی با اشاره به اینکه اصلاحات قیمتی از طریق تعرفه گذاری پلکانی یکی از راهکار‌های مدیریت مصرف برق محسوب می‌شود، بیان کرد: بحث تعرفه گذاری پلکانی یکی از راه حل هاست که در جلسات کارشناسی باید مورد بحث قرار گیرد و در نهایت بهترین گزینه که به مردم و تولید آسیب نزند، انتخاب شود.

این نماینده مجلس، پرداخت کارت یارانه را یکی دیگر از راهکار‌های مدیریت مصرف برق اعلام کرد و گفت: در شرایط فعلی پرداخت یارانه به عده‌ای خاص منجر توزیع ناعادلانه ثروت عمومی شده است که بنابر آمار در سال ۱۶۰ میلیارد دلار یارانه به بخش انرژی داده می‌شود که با این وجود اولین کشور در پرداخت یارانه انرژی هستیم، درحالیکه با اصلاح مدیریت مصرف از طریق تعرفه گذاری پلکانی باید اقدام به توزیع عادلانه یارانه انرژی کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان تصریح کرد: با اصلاح الگوی مصرف علاوه بر جلوگیری از هدر رفت یارانه انرژی، بخش خصوصی نسبت به سرمایه گذاری در این بخش رغبت پیدا می‌کند، براین اساس تعرفه گذاری پلکانی به عنوان یکی از راهکار‌های مدیریت مصرف مطرح شده، اما هنوز جزئیات آن مورد بحث قرار نگرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۷۵۶۹۶، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
اگر فرهنگ سازی انجام بشه و راههای درست مصرف کردن به مردم نشون داده بشه به مرور نتایچ مثبتش رو میشه دید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین