پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران گفت: از نظر اقتصادی هزینه استفاده از انرژی‌های معمول به گونه‌ای است که خانواده‌ها تمایل دارند از همین انرژی معمول به جای انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی استفاده کنند، مگر اینکه روند تغییر کند.
شعار سال: «آرش کردی» مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران درباره گذشت پنج سال از وعده اداره برق درباره زیرزمینی کردن دکل‌های فشارقوی محله ملک آباد (زیردکل) و عملی نشدن آن اظهار کرد: مطالعات آن انجام شده است، اما از لحاظ فنی امکان‌پذیر نبود. چندین بار از این محل بازدید شد و بحث ما برسر این بود، که اگر امکان‌پذیر است بتوانیم پایه‌ها را جابجا کنیم، این کار را حتما انجام دهیم، اما حریم جدید ایجاد می‌شد.

او در واکنش به اینکه وعده زیرزمینی کردن کابل‌ها مطرح بود نه جابجایی دکل‌ها اظهار کرد: برای زیرزمینی کردن هزینه‌ها اعلام شده؛ هزینه بسیار بالایی است. ضمن اینکه تنها در بحث کابلی کردن آن در جایی که خط هوایی به کابل تبدیل می‌شود، دو زمین دیگر نیاز است و باید تجهیزاتی در آن نصب شود.

کردی ادامه داد: در نتیجه به دو زمین نیاز داریم و این دو قطعه زمین به جز کانالی است که بین دو زمین باید احداث شود. این‌ها هزینه‌های بسیار زیادی دارد و آنرا اعلام کردیم. ما اعلام آمادگی کردیم که اگر شهرداری در انجام این کار مشارکت کند آنرا انجام می‌دهیم.

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران در پاسخ به این سوال که، اما این مساله برای پل صدر بدون در نظر گرفتن هزینه‌های آن رخ داد، اظهار کرد: خود شهرداری هزینه‌ها را تقبل کرد و ما همکاری کردیم. این یک کار مشارکتی است و باید حتما با مشارکت انجام شود.
 
زیرزمینی کردن کابل‌ها در محله

کردی در پاسخ به این سوال که با توجه به بحران خشکسالی و کاهش شدید ذخایر سد‌ها و در عین حال آفتابی بودن شهر تهران چرا طی سال‌های اخیر حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر با جدیت بیشتری دنبال نشد، اظهار کرد: در این مورد باید به سطحی که امکان نصب پنل‌ها وجود دارد، توجه کرد. برای مثال در یک ساختمان ۵ طبقه که تنها یک پشت بام دارد، اگر این پنل بخواهد بهره‌وری داشته باشد تنها به طبقه پنجم انرژی می‌رساند و اینگونه نیست که بخواهد کل واحد‌ها را پوشش دهد.

او ادامه داد: استفاده از انرژی خورشیدی بیشتر در مناطق ویلایی که خانه‌ها تک طبقه هستند بهره‌وری دارد. البته نمی‌خواهم بگویم در تهران بهره‌وری ندارد و از آن چشم پوشی کنیم، اما به لحاظ بهره‌وری سطحی را که در شهر‌های دیگر می‌تواند پوشش دهد نسبت به تهران خیلی بیشتر است. چرا که در تهران خانه‌ها چندطبقه هستند و سطح بهره وری انرژی در تهران پایین‌تر است.

کردی در پاسخ به اینکه پنل‌های خورشیدی چه میزانی از شهر تهران را پوشش می‌دهد؟ گفت: بستگی به این دارد که ساتبا که مسئول انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری است، مطالعات را به چه شکلی انجام دهد تا مشترکین تشویق به استفاده از انرژی خورشیدی شوند هرچند که میزان بهره‌وری به نسبت جا‌های دیگر کمتر باشد.

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران افزود: در حال حاضر از نظر اقتصادی هزینه استفاده از انرژی‌های معمول به گونه‌ای است که خانواده‌ها تمایل دارند از همین انرژی معمول به جای انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی استفاده کنند، مگر اینکه روند تغییر کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۴۹۸۰۹، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین