پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خطر افت فشار گاز در پارس جنوبی جدی است بر لزوم ایجاد سکو‌های افزایش فشار در بخش دریایی پارس جنوبی تاکید کرد.

شعار سال: فریدون حسنوند با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و بزرگ و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است و توسعه این منطقه و تکمیل پروژه‌های در دست اجرای پارس جنوبی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت نفت باید باشد.
 
وی افزود: سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس به عسلویه در واقع به منظور شناخت دقیق مشکلات از نزدیک بوده و همچنین با کارشناسان و متخصصان پارس جنوبی صحبت و تبادل نظر شد و امیدوارم با رفع مشکلات موجود به سمت دسترسی به اهداف ترسیم شده حرکت کنیم.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: فاز ۱۴ پارس جنوبی بزودی با تامین مالی مورد نظر وارد مدار می‌شود و در آذرماه امسال بخشی از این فاز بزرگ و مهم در مدار تولید و شیرین سازی گاز قرار می‌گیرد.
 
حسنوند تصریح کرد: کمیسیون انرژی مجلس، با دقت و حساسیت، مسایل و مشکلات را رصد می‌کند و در رفع موانع و تسریع در تکمیل این فاز از همه ظرفیت موجود استفاده می‌کنیم.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کاهشی فشار مخازن پارس جنوبی، خواستار تلاش وزارت نفت برای تقویت سکوهای دریایی برای افزایش فشار گاز شد.
 
حسنوند ابراز داشت: در سال‌های آینده با افت شدید فشار گاز در پارس جنوبی مواجه خواهیم شد و اگر از ظرفیت سکوهای دریایی استفاده نشود، امکان انتقال گاز از دریا به خشکی فراهم نیست و با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.
 
وی یادآور شد: نصب و راه‌اندازی سکوهای افزایش فشار در دریا بسیار لازم و ضروری است و اگر در این زمینه کوتاهی شود، مشکلات جبران ناپذیری را متحمل می‌شویم و از وزارت نفت انتظار داریم در این زمینه ورود جدی کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی بازار فردا ، تاریخ انتشار:  20 آبان1400، کدخبر: ،www.tahlilbazaar.com،116961

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین