پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
یک روانشناس گفت: اختلالات حافظه‌ ای که در دوران یائسگی به سراغ زنان می رود، ممکن است از سنین پایین ‌ترنیز آغاز شود.
شعار سال: عباس فراهانی گفت: اختلالات حافظه‌ای که بسیاری از زنان در دوران یائسگی با آن مواجه می‌شوند، ممکن است در سنین پایین‌تر شروع شوند.

این روانشناس ادامه داد: بسیاری از زنان در دوران یائسگی دچار مشکلاتی چون فراموشی، اختلال در تمرکز و قوه تفکر می شوند که برخی روانشناسان، این وضعیت را "مِه مغزی" می نامند.

فراهانی خاطر نشان کرد: کاهش سطح استروژن در دوران یائسگی، عملکرد زنان در زمینه فعالیت‌های مرتبط با حافظه را ضعیف می کند. این وضعیت معمولا زنان 45 تا 55 ساله را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه احتمال ابتلا به مه مغزی در سنین پایین تر افزایش یافته است ،بیان داشت: بسیاری از جوانان در هنگام گسست و بحران از آنجایی که نحوه برخورد صحیح با شرایط را نمی دانند دست به رفتار های پر خطر و نادرستی همچون کشیدن سیگار، استفاده از قلیان و درموارد حادتر مصرف مواد مخدر می زنند که تاثیرات مخربی نظیر بسیاری از مشکلات حافظه ای و برخی از سرطان ها در دختران را در پی دارد.

فراهانی تاکید کرد: سیگار از طریق میتلاسیون DNA بر ژنوم انسان (مجموعه کامل DNA در بدن هر فرد) تاثیر می گذارد.برخی از این جهش ها تا 30 سال بعد ازترک سیگار نیز باقی می ماند.

وی یاد آور شد:جهش های DNA با ژن هایی که خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد، در ارتباط است و منجر به اختلالات حافظه ای در سنین پایین تر نیز شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 24 آبان 1395، کد مطلب: 1240765، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین