پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۶۸۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در امتیاز دهی به افراد خاص واکنش نشان داد.
شعار سال: همچنین در این نامه به مصوبه ناعادلانه اصلاح کنکور نیز اشاره شده است که علیرغم دستور رئیس جمهور به این شورا مبنی بر اصلاح مصوبه، هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
 
متن این نامه بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای رئیسی
رئیس‌جمهور و رئیس محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

سلام‌علیکم

به اطلاع می‌رساند داوطلبان آزمون‌های سراسری و خانواده‌های آن‌ها نسبت به امکانات و سهمیه‌ها برای افرادی خاص معترض هستند.

یکی از این امتیاز‌ها که به امتیاز اعضای هیئت علمی مشهور است امکان تغییر رشته و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی است. این نوع امتیاز‌های خاص خلاف قانون اساسی است. دیوان عدالت اداری این مصوبه را از مصادیق نقض بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی دانسته و دو بار حکم لغو آن را صادر کرده است، اما هر بار پس از لغو این مصوبه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور داده تا اجرای این مصوبه غیرقانونی تداوم یابد.

همچنین ۱۱ ایراد مصوبه ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی) که دیده‌بان شفافیت و عدالت پیش از این طی نامه شماره ۷۱۲-۱۰۰-د مورخ ۲۷/۰۷/۱۴۰۰ به اطلاع شما رساند و جنابعالی طی نامه شماره ۸۱۰۰۵ مورخ ۲۹/۰۷/۱۴۰۰ دستور بررسی مجدد آن را صادر نمودید، همچنان پابرجاست؛ اما دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اصرار دارد که اجرایی گردد.

شعار جنابعالی در انتخابات مبارزه با فساد، رعایت عدالت و جلوگیری از رانت و ویژه خواری بوده است لذا با عنایت به این موارد دستور فرمایید در راستای اجرای عدالت و جلوگیری از تبعیض در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که با همت جنابعالی و حضور مستمر شما فعال گردیده است، نسبت به اصلاح مصوبات یادشده اقدام عاجل صورت پذیرد.

با تشکر
احمد توکلی
رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰، کدخبر: ۴۰۰۰۹۲۷۰۵۲، www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین