پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۷۰۵۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
محمد غرضی گفت: متأسفانه می‌شنویم که بخشی از کولبران از بازنشستگان کشور هستند و این یعنی ورود آشکار طبقه متوسط به فرودست.
شعار سال: وجود اختلاف طبقاتی در جامعه به بی‌سابقه‌ترین حد خود رسیده است؛ به‌نحوی که حتی به طور محسوس خشم طبقه فرودست علیه طبقات بالای جامعه دیده می‌شود و در این بین حتما از بین‌رفتن طبقه متوسط به عنوان کنترل‌کننده این خشم غیرقابل انکار است.

محمد غرضی، از فعالان سیاسی و از پیشگامان انقلاب اسلامی درباره این موضوع گفت: «من به تناسب سنم که اکنون در ۸۰ سالگی قرار دارم به شما می‌گویم که قبل از اصلاحات ارضی، طبقه متوسط در ایران به طور دقیق وجود داشت، اما بعد از اصلاحات ارضی به تدریج طبقه متوسط از بین رفت تا امروز که دیگر عملا طبقه متوسطی نمی‌بینیم و هر روز بخشی از جامعه تا دیروز می‌توانست خود را اداره کند، به جرگه طبقه فرودست وارد می‌شود. متأسفانه می‌شنویم که بخشی از کولبران از بازنشستگان کشور هستند و این یعنی ورود آشکار طبقه متوسط به فرودست».

او ادامه داد: «شعار‌های اول انقلاب سرجایش باقی مانده، اما در واقعیت میان مردم و مسئولان فاصله از زمین است تا آسمان. قدرت سیاسی از مردم فاصله گرفت و اقتدار و ثروت مردم را مصادره کردند. چنین شرایطی باعث شده است که مشارکت مردم در انتخابات آن هم بنا به آمار رسمی زیر ۵۰ درصد باشد که حتما آمار واقعی کمتر از این است».

این فعال سیاسی بیان کرد: «پدیده رانت‌خواریِ صاحبان قدرت مردم را بی‌چاره کرد. ما نباید نگران انقلاب باشیم، زیرا انقلاب سرجای خودش می‌ماند؛ ما باید نگران خود باشیم که روزی مردم ما را از عرش به فرش نیاورند؛ وگرنه مردم پای انقلاب ایستاده‌اند و این مردم که در تشییع شهید سلیمانی به صورت میلیونی به خیابان‌ها می‌آیند، همان مردمی هستند که در بدرقه شهید بهشتی شعار می‌دانند، آمریکا در چه فکریه، ایران پر از بهشتیه».

او در پاسخ به این پرسش که آیا دولت رئیسی تا اینجای کار توانسته فاصله طبقاتی را کاهش دهد، اظهار کرد: «آقای روحانی دلار سه‌هزار تومانی تحویل گرفت و دلار ۲۵ هزار تومانی تحویل داد، اما تا اینجای کار آقای رئیسی کاری نکرده است و باید صبر کرد و عملکردش را دید و من امیدوارم وضعیت دلار بدتر از این نشود».

او درخصوص اعتراضات صنفی مردم تصریح کرد: «با ادامه اعتراضات برای انقلاب و اسلام خطری پیش نمی‌آید، اما حتما برای قدرتمندان سیاسی و رانت‌خواران مشکل به وجود می‌آید».

غرضی در پایان درباره وضعیت اداره کشور در دهه ۶۰ و قیاس آن دوران با روزگار کنونی، گفت: «آن موقع رانت‌خواری به هیچ وجه وجود نداشت و اصلا رانت‌خواران توان نفوذ در دولت را نداشتند؛ پدیده‌ای که این روز‌ها کاملا مشهود است».
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ۵۵ آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۲۳۷۸۴۶، www.55online.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
0
0
وقتی مجبور باشن که گذران زندگی کنن به هر کاری ممکنه رو بیارن حالا کولبری باشه یا یه شغل دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
0
چه بازنشستگان قوی در ادارات داشتیم جناب غرضی؟ البته پدیده فراگیر نمی تواند باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
0
آقای قرضی حالا چرا کاسه داغ تر از آش شدند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین