پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳
وقتی پربیننده‌ترین برنامه یعنی خندوانه با افت ۱۵ میلیونی رأی‌دهندگان مواجه شده تکلیف بقیه برنامه‌ها روشن است!
شعار سال: انتشار آمار مخاطبان تلویزیون چرا متوقف شده است؟! 

آمار مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی در دو ماه گذشته که پیش‌تر به صورت منظم منتشر می‌شد، دیگر انتشار نیافت.

ارقامی که البته همواره به خاطر شفاف نبودن شیوه و ملاک‌های آماری مورد نقد کارشناسان و مخاطبان بوده است.

به طور مثال هیچ گاه شفاف نشده که تعریف بیننده چیست؟ آیا کسی که صرفاً در شبانه روز پنج دقیقه به طور تصادفی تلویزیون می‌بیند هم در این آمار مخاطب محسوب می‌شود یا خیر؟

یا اینکه چرا با وجود گسترش شیوه‌های جدید و دیجیتالی کسب دقیق میزان بیننده در جهان، هنوز از شیوه‌های منسوخ شده و سنتی برای تعیین مخاطبان صداوسیما استفاده می‌شود؟!

این روند ممکن است موجب خشنودی کاذب برخی مدیران از آمار بالای هفتاد و هشتاد درصدی مخاطبان شود، ولی در عمل جز پنهان کاری و فریب خود آورده‌ای ندارد!

جای سؤال جدی است، چرا شبکه‌ها و برنامه‌هایی که مخاطبان زیر ۱۰ درصد و ۵ درصد دارند، به پول‌سوزی و آنتن‌سوزی خود ادامه می‌دهند و در سیاست‌گذاری کلان همچنان کمیت شبکه‌ها و برنامه‌ها بر کیفیت آن‌ها غلبه فاحش دارد؟!

به نظر می‌رسد در ماه‌های گذشته آمار بینندگان پلتفرم‌های اینترنتی با وجود سریال‌ها و برنامه‌های متنوعی، چون جوکر از سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی پیشی گرفته باشد و همین موضوع عامل عدم انتشار آمار و ارقام از سوی صداوسیما باشد.

وقتی پربیننده‌ترین برنامه یعنی خندوانه با افت ۱۵ میلیونی رأی‌دهندگان مواجه شده تکلیف بقیه برنامه‌ها روشن است!

کوچ تهیه‌کنندگان، کارگردانان و برنامه‌سازان برجسته به سمت شبکه نمایش خانگی از یک سو و گسترش موبایل در جامعه از سوی دیگر، تلویزیون را با چالش جدی افت کیفیت برنامه‌ها و ریزش مخاطب مواجه ساخته است.

اگر صداوسیما در دوره جدید نتواند به سرعت، عقب‌افتادگی در حوزه فناوری را جبران و با شرایط روز رسانه‌ای تطبیق پیدا کند، عملاً جایگاه خود در سبد مصرف رسانه‌ای به ویژه جوانان را از دست می‌دهد و عمده برنامه‌هایش مخاطبی زیر یک و دو درصد پیدا می‌کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب سایت سرزمین هنر ، تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:......، www.honarland.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
0
0
مخاطبی دیگه نمونده که بخواد آمارش منتشر بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین