پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
اگرچه شعله‌های انتقال پروژه هرمز خلیج فارس به استان فارس فروکش کرد و این مگا پروژه به‌جایی انتقال داده نشد، اما حالا با وجود این تاخیر و بحث بر سر جانمایی این طرح نگرانی‌ها افزایش پیدا کرده است.

شعار سال: امروز قرار بود برنامه آغاز ساخت بزرگترین پتروشیمی خاورمیانه؛ هرمز خلیج فارس در ارتباط زنده تصویری با رئیس جمهور انجام شود، که متاسفانه  لغو شد.
 
این در حالی بود که رسانه‌های محلی ازپایان حرف حدیث‌های فراوان پیرامون انتقال پروژه بزرگ پتروشیمی هرمز به خارج استان گفته بودند و از کلنگ‌زنی پروژه‌ی بزرگ پتروشیمی هرمز با حضور استاندار بوشهر  و رئیس‌جمهور گفته بودند.
 
حالا در حالی که وعده داده شده بود این طرح تا پایان سال اجرایی شود و ظرفیت اشتغال ۵ هزار نفر به صورت مستقیم را فراهم کند؛ هنوز معلوم نیست کلنگ‌زنی به چه زمانی موکول شود،در اطلاعیه پتروشیمی هرمز خلیج فارس اعلام شده است: این برنامه به علت شرایط قرمز کرونایی استان بوشهر و رعایت شیوه‌نامه‌ها و فاصله گذاری اجتماعی این برنامه امروز انجام نمی‌شود و علاوه بر این به علت حجم بالای طرح‌های هلدینگ پتروشیمی این طرح در زمانی مناسب با حضور رئیس جمهور انجام می‌شود.
 
از سویی دیگر اما همچنان برخی منتقد این طرح هستند و حتی پیش از این بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که  ممکن است این طرح با تاخیر کلید بخورد و حتی گفته شده بود احتمال دارد در سایه برخی غفلت‌ها در منطقه و نمایندگان استان در مجلس به استان فارس منتقل شود.
 
نکته بعدی اما اینجاست که در همین راستا  چندی قبل نیز نامه‌ای در رسانه‌ها منتشر شده بودکه نماینده لامرد به وزیر نفت نوشته و انتقال طرح پتروشیمی عسلویه به این شهرستان به بهانه نبودن زمین کافی در عسلویه را خواستار شده بود؛ که به دنبال انتشار این نامه بسیاری از مسئولان ارشد استان به‌ویژه نمایندگان بوشهری کمیسیون انرژی خواسته  بودند که موضوع را به‌جد پیگیری کنند.
 
حالا اما اگرچه شعله‌های انتقال این مگاپروژه به استان فارس فروکش کرد و پتروشیمی هرمز به‌جایی انتقال داده نشد، با وجود این تاخیر و بحث بر سر جانمایی این طرح نگرانی‌ها افزایش پیدا کرده است و باید دید سرانجام سرنوشت این مگاپروزه چه خواهد شد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی نفتی ها ، تاریخ انتشار:  17بهمن1400، کدخبر: ، www.naftiha.ir،62518

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین