پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۷۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: مبنای حرکت ما ائتلاف حول محور شورای هماهنگی اصلاحات است و در انتخابات شوراهای شهر در سال آینده قرار است 1500 کاندیدا در سطح کشور معرفی کنیم و درباره انتخابات ریاست جمهوری هم سیاست ما حمایت از دولت تدبیر و امید است.

شعارسال: مصطفی کواکبیان عصر جمعه در همایش پیش کنگره پانزدهم حزب مردمسالاری که در کانون فرهنگی توحید برگزار شد، افزود: از نظر ما توسعه فرهنگی مقدم بر توسعه سیاسی و اقتصادی است و در شرایط فعلی علی‌رغم اهمیت مقوله فرهنگ، مباحث اقتصادی از اولویت بالاتری نسبت به سایر حوزه‌ها برخوردار است؛ یعنی اگر می خواهیم به توسعه اقتصادی به خوبی دست پیدا کنیم باید توسعه سیاسی داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: بدانید که در این کشور فعلا تقدم زمانی به بحث اقتصاد تعلق دارد البته می شود به مقوله فرهنگ و سیاست هبطور همزمان توجه داشت.

این فعال سیاسی با بیان این که اعتماد عمومی مردم بر اثر فسادهای مالی مانند مسئله فیش های نجومی، املاک نجومی، صندوق ذخیره فرهنگیان و اختلاس های میلیاردی در دولت گذشته ضربه خورده است و باید تقویت شود، افزود: ما به دنبال آن هستیم که این اعتماد بازسازی شود و در انتخابات سال 96 مردم پرشورتر پای صندوق های حضور پیدا کنند.

کواکبیان با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون امید با رییس جمهوری گفت: من با صراحت به آقای روحانی گفتم شما در سیاست خارجی و در بحث آزادی بیان و مطبوعات موفقیت هایی داشتید اما در موضوع توسعه سیاسی چندان موفق نبوده اید. سه سال و چند ماه گذشت و زمان زیادی هم باقی نمانده است بنابراین دولت باید در توسعه سیاسی تلاش بیشتری کند.

وی با بیان این که دولت در بحث مبارزه با فساد حتما فعالیت می کند گفت: اما در بحث مبارزه با فساد مردم به صورت ملموس که دستگاه قضایی وارد شده است آن را احساس و مشاهده نمی کنند.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر این که دستگاه قضایی اولین نهاد مسئول مبارزه با فساد مالی در کشور است گفت: اگر آنجا کار نکند که بقیه خیالشان راحت است که کسی کاری نمی کند بنابراین از دستگاه قضایی واقعا می‌خواهیم که در مبارزه با مفاسد اقتصادی با جدیت بیشتری برخورد کند زیرا عدالت رمز و راز توسعه است. اگر در کشوری عدالت نباشد در همه حوزه‌ها دچار مشکل خواهیم شد.

کواکبیان با بیان این که ما تنگناها را قبول داریم گفت: خروج از رکود، ایجاد اشتغال، رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم و مبارزه با فساد از جمله خواسته‌های اساسی ما از دولت است بنابراین دولت باید در چند ماه باقیمانده از عمر خود برای مقابله با فساد و مسائل اقتصادی فکری بکند چرا که اصلی‌ترین عامل توسعه اقتصادی مقابله با فساد است.

این نماینده مجلس خطاب به قوه قضاییه گفت: از قوه قضائیه می خواهیم تا با پرونده‌های فساد اقتصادی بی‌طرفانه برخورد کند و در این باره مجلس نیز از قوه قضائیه پشتیبانی می‌کند.

دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه قرار بود دولت لایحه حقوق شهروندی را به مجلس ارائه کند، افزود: تاکنون دولت این لایحه را به مجلس نداده است و قول داده طی دو ماه آینده آن را به مجلس ارائه دهد.

کواکبیان با اشاره به سیاست های حزب مردم سالاری گفت: ماچند سیاست اصلی را در حزب دنبال می کنیم، رسیدگی به وضعیت احزاب و حزبی شدن انتخابات، حمایت از دولت تدبیر و امید که البته انتقادهایی هم داریم، تدوین لایحه جامع اطلاع‌رسانی، آزادی بیان و مطبوعات و همچنین بحث تدوین لایحه سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی که هرکسی نتواند برای خود تفسیری کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 28 آبان 1395، کدمطلب: 82313691 (5675319) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین