پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
اما وقتی صحبت از صنعت پوشاک می شود نخستین نگاه برای حل معضلات آن مبارزه با قاچاق این کالا است.

شعار سال: آرین از تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن مردانه، با گلایه از قاچاق بی رویه این کالا اظهار داشت: در حالتی که تولیدات کشور جوابگوی نیاز مردم و از کیفیت مناسبی برخوردار است سهم عمده نیاز جامعه با پوشاک خارجی برطرف می شود.


وی بابیان اینکه عمده پوشاک خارجی قاچاق است، افزود: بیشتر بازار مصرفی کشور توسط پوشاک وارداتی بی کیفیت چینی پرشده که این امر موجب رکود و کسادی بازار تولیدات پوشاک شده است.

این تولید کننده ادامه داد : مسئولین مربوطه باید علاوه بر نظارت بر تولیدات داخلی بر روند واردات پوشاک هم نظارت همه جانبه ای داشته باشند تا به بقای صنعت پوشاک کشور، بتوان امید داشت.

حمید گرمابی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش تعرفه گمرکی برای مقابله با قاچاق پوشاک گفت:تعرفه گمرکی به تنهایی برای مقابله با قاچاق باز دارنده نیست وفقط در کنار برنامه های نظارتی دیگر می تواند کمک کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با توزیع کنندگان جنس قاچاق به تنهایی کافی نیست، ادامه داد:این امر نیازمند شفاف سازی در سیستم مالی کشور است تا در صورت لزوم به آن رجوع و از صحت و سقم معامله کالا آگاه شویم.

تولیدی که حمایت نمی شود

اما روی دیگر زمین خوردن واحد های تولیدی بحث مالیات و افزایش به قاعده اجرا بها است موضوعی که در شرایط رکود و نبود تقاضا سختی کار را دو چندان می کند.

مهدی فروشنده کت و شلوار مردانه در این خصوص به خبرنگار ما گفت: مامور مالیاتی بدون در نظر گرفتن شرایط حال حاضر بازار و همچنین ارزش کالاها مالیاتهای سنگین برای مغازه ها در نظر می گیرند که هیچ کدام از کسبه توان پرداخت آن را ندارند، علاوه بر این صاحبان ملک هم هرساله قیمت اجاره بها را آنطور که می خواهند بالا می برند.

وی در ادامه اشاره داشت: سازمانها و ارگان های مربوطه باید از تولید کنندگان حمایت همه جانبه داشته باشد چراکه در شرایط نابرابر با محصولات کشورهای دیگر رقابت می کنند.

جواد درودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان وپیراهن فروشان تهران درخصوص وضعیت تولیدی های کشورگفت: بیشتر واحدهای تولیدی تعطیل و بخشی دیگر هم با حداقل ظرفیت کارمی کنند.

وی با بیان اینکه واردات بی رویه پوشاک عمده دلیل کسادی بازار است، افزود: تولیدات داخل پاسخگوی نیاز مردم است و احتیاجی به واردات پوشاک خارجی نداریم.

درودیان به توجه ویژه دولت به این بخش اشاره کرد واظهار داشت: افزایش مالیات سالانه در کنار کسادی بازار واحد های تولیدی نیز ازدیگر مشکلات است بطوریکه مالیات ها بدون در نظر گرفتن شرایط بازار تعیین می شود.

وی در پایان افزود: رونق بازار کشور نیازمند حمایت همه جانبه از سوی مردم و سازمانهای مربوطه است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 29 آبان 95 ، کد مطلب: 1244491: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
دولت تدبیر و امید. لطفا تدبیر و امید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین