پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۹۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
دبیر سابق اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه ۷۰ درصد بازار پوشاک کشور در اختیار برندهای خارجی است و سهم تولیدکننده داخلی در خوشبینانه ترین حالت ۳۰ درصد است، گفت: در طرح مبارزه با قاچاق پوشاک فقط "هیاهو" شد.

شعار سال: مهدی یکتا در خصوص وضعیت اجرای بخشنامه وزارت صنعت مبنی بر لزوم ثبت برندهای خارجی در کشور، اظهار داشت: قرار بود براساس این بخشنامه نمایندگی‌های فروش برندهای خارجی ثبت قانونی در کشور شوند اما هنوز خبری از اجرای این بخشنامه نیست و برندهای تقلبی به راحتی در بازار فعالیت می کنند.

یکتا با اعلام اینکه در بخشنامه گفته شده برای ثبت نمایندگی باید 20 درصد ساخت داخل از همان ابتدا رعایت شود، گفت: به اعتقاد بنده در ابتدای همکاری با برندهای خارجی نمی‌توان 20 درصد را اجرایی کرد بلکه باید به مرور این شرط اجرایی و حتی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه 70 درصد بازار پوشاک کشور در اختیار برندهای خارجی قرار داشته و سهم تولیدکننده داخلی در خوشبینانه ترین حالت 30 درصد است، افزود: قرار بود با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، مدیریت بازار انجام شده و برای حمایت از تولیدکننده داخلی اقدامات لازم صورت گیرد اما متأسفانه به صورت مقطعی فقط هیاهوی مبارزه با قاچاق پوشاک مطرح شد اما عملاً در بازار تغییری به وجود نیامده است.

دبیر سابق اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک اضافه کرد: لازمه مبازره با قاچاق هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و اصناف است، به این صورت که اصناف از واحدهای تولیدی اظهارنامه گمرکی و وضعیت برندها را مطالبه کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 28 آذر 1395، کد مطلب: 1270601:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین