پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۷۴۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
زمزمه‌های اجرای طرح صیانت با تصویب جنجالی کلیات آن شدت گرفت. طرحی که به عقیده برخی از کارشناسان به حدی مخرب است که حتی شایعات اجرای آن هم صدمات جبران‌ناپذیری به اقتصاد ایران خواهد زد.

شعار سال:صدمات ناشی از اجرای طرح صیانت ابعاد گسترده‌ای دارد. که از  عدم دسترسی به اطلاعات روز دنیا آغاز می‌شود و تا سیل عظیم مهاجرت مخصوصا در بین افراد متخصص و اهل فن ادامه دارد. اما موضوعی که کمتر به آن توجه شد اثراتی بود که شایعات تصویب طرح صیانت به وجود آورد.
 
دبیر انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی گفت: اخباری که از تصویب طرح صیانت می‌رسد ریسک را افزایش می‌دهد. یعنی حتی اگر این طرح تصویب نشود یا در اجرا به مشکل بخورد هم در سطح جامعه و در بین کسب‌وکارهای آنلاین ایجاد ریسک کرده است. در نتیجه این افزایش ریسک دو اتفاق مهم رقم خواهد خورد. اول اینکه ناامیدی نخبگان را در پی دارد و مهاجرت در بلندمدت رقم میخورذ. اثری که این افزایش ریسک بر مهاجرت می‌گذارد چند سال بعد نمایان می‌شود. همانطور که سیل مهاجرتی که امروز شاهد آن هستیم از آبان ۹۸ استارت خورد.

افزایش قصد مهاجرت در نخبگان
 
عادل طالبی ادامه داد: موضوع بعدی وضعیت سرمایه‌گذاری است. همانطور که می‌دانیم سرمایه فرار است و زمانی که احساس خطر کند از آن حوزه خارج می‌شود. در حوزه استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین با توجه به بی‌ثباتی قوانین سرمایه به این سمت میل نخواهد کرد. با زمزمه‌های تصویب طرح صیانت از همین حالا شاهد خروج سرمایه از این حوزه هستیم. اما چنانچه طرح صیانت اجرا شود مردمی که در فضای مجازی زندگی می کنند به مصیبت عظمی دچار خواهند شد.
 
این استراتژیست کسب‌وکارهای آنلاین گفت:  میل و قصد مهاجرت با هم تفاوت دارند. مهاجرت فرآینده ساده‌ای نیست و به منابع مالی، دانش تخصصی و فنی نیاز دارد. این منابع اولیه در بین جامعه نخبه ما وجود دارد. بنابراین با توجه به انکه به طور کلی میل به مهاجرت از قبل هم بالا بود با اجرای طرح صیانت شاهد رشد فزاینده قصد مهاجرت در بین مردم هستیم. افزایش درخواست ترجمه‌ مدرک و ریزنمرات در دارالترجمه‌های رسمی، رشد فزاینده آموزشگاه‌های زبان و … نیز گواهی بر این موضوع است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز  ، تاریخ انتشار:   11 اسفند 1400، کدخبر: ،www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین