پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
پایگاه خبری امروله : روستای عباس آباد از توابع شهرستان صحنه با داشتن 262 نفر جمعیت و 62 خانوار یکی از روستاهایی است که اهالی آن با مشکل آب شرب دسته پنجه نرم می کنند و با گذشت 2 سال از وعده مسئولین هنوز از مخزن قدیمی استفاده می کنند.

شعار سال:

آب اولین نیاز هر جامعه‌ای بوده و طبیعی است رفع مشکل آب چه در شهرها و چه در روستاها باید از اولویت های کاری مسئولین باشد.

خشکسالی و کم آبی در چند سال اخیر متاسفانه به یکی از مشکلات اصلی روستاها تبدیل شده است، به طوریکه مردم برخی روستاها در فصل گرم سال از داشتن آب آشامیدنی محروم هستند و آبرسانی به آنان با تانکر انجام می شودکه این امر نیز مشکلات خاص خود را دارد.

روستای عباس آباد از توابع شهرستان صحنه با داشتن 262 نفر جمعیت و 62 خانوار یکی از روستاهایی است که اهالی آن با مشکل تامین آب شرب دسته پنجه نرم می کنند و با گذشت 2 سال از وعده مسئولین هنوز از مخزن قدیمی استفاده می کنند.

وعده 20 روزه مسئولین به 2 سال تبدیل شده است

یکی از ساکنان روستای عباس آباد در این رابطه ، گفت: یکی از مشکلات اصلی روستای عباس آباد مخزن قدیمی آب شرب روستا است، به طوریکه درب مخزن آن مستهلک شده و روی آن را با سنگ پوشانده اند و ضریب امنیتی پایینی دارد.

سید ایمان حسینی افزود: مدت دو سال است که مخزن جدید آب شرب ساخته شده ولی به دلیل عدم پرداخت هزینه پیمانکار توسط آبفا، مخزن جدید بدون استفاده باقی مانده است و اگر 150 متر لوله گذاری صورت گیرد مشکل مخزن جدید برطرف خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه ما مشکلات خود را جهت پیگیری به صورت کتبی و شفاهی به مسئولین شهرستان به ویژه آبفار داده ایم و رئیس این اداره به ما وعده 20 روزه داد ولی هم اکنون با گذشت سال هنوز مشکل ما حل نشده است.

این ساکن روستای عباس آباد با بیان اینکه خانه من از نظر شبکه آب رسانی در نقطه آخر قرار دارد، گفت: 2 سال پیش بود که لوله آب شرب خانه ما گرفته شده بود وقتی لوله را شکافتیم یک موش داخل آن گیر کرده بود که من این موضوع را به مدیر آبفار و شبکه بهداشت و درمان اطلاع دادم و از آنها خواست که پاسخگو باشند، اما آنها وعده هایی دادند که عملی نشد.

خواهان توجه جدی مسئولین به مشکل آب شرب روستا هستیم

یکی دیگر از اهالی این روستا نیز در گفتگو با خبرنگار امروله، اظهار داشت: مشکل آب روستا باید مورد توجه جدی مسئولین قرار گیرد، آنها باید خودشان از نزدیک وضعیت ما را مشاهده کنند نه اینکه فقط به ما وعده و وعید بدهند.

علی رضایی ادامه داد: اگر این مشکل ادامه داشته باشد در بلند مدت قطعا ما به انواع بیماری ها مبتلا خواهیم شد که معلوم نیست چه کسی باید پاسخگو باشد.

وی گفت: سیستم کلر زنی آب شرب ما هم بسیار قدیمی است و با تلکنولوژی روز همراه نیست.

مشکل آبگیری مخزن جدید روستای عباس آباد طی 10 روز آینده برطرف می شود

مدیر امور آبفار شهرستان صحنه در این رابطه به خبرنگار امروله، اظهار داشت: مدت 2 سال است که مخزن آب شرب روستای عباس آباد ساخته شده، ولی به دلیل عدم پرداخت هزینه به پیمانکار این پروژه ناتمام مانده است.

رحمت الله دلفانی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته با استان پیمانکار جدید انتخاب و طی 10 روز آینده مخزن جدید آبگیری خواهد شد و روستاییان می توانند از آن استفاده کنند.

مدیر امور آبفار شهرستان صحنه خاطر نشان کرد: انتخاب پیمانکار برعهده شهرستان نیست و خود استان انتخاب می کند به همین منظور این پروژه با گذشت 2 سال راکد باقی مانده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری امروله، تاریخ انتشار 16 دی 1394 کد مطلب:290797 : www.amroolah.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین