شعار سال: سید مجتبی موسوی روز شنبه، تشکیل مدارس غیردولتی را بر اساس خاستگاه اجتماعی خانواده ها و مردم عنوان کرد و افزود: بسیاری از خانواده ها طالب مدارس با شرایط و امکانات ویژه و خاص هستند و مؤسسان این مدارس نیز برای ارتقای کیفیت بخشی آموزش، این گونه تعهدات را برآورده می کنند.
وی با اشاره به اهداف افزایش حمایت از مدارس غیرانتفاعی، تصریح کرد: افزایش کیفیت آموزش، ایجاد و تنوع در محتوا و خدمات آموزشی، تنوع در روش های عرضه مطالب و استحکام بیشتر نظام آموزش و پرورش از جمله مواردی است که ضرورت حمایت از این مدارس را به خوبی مشخص می کند.
موسوی
با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به جایگاه مدارس غیردولتی در
نظام تعلیم و تربیت دارد، افزود: آموزش و پرورش استان کرمانشاه آمادگی کامل خود را
برای استقبال و حمایت از افرادی که می توانند در زمینه توسعه مدارس غیر دولتی و
غیر انتفاعی با ما همکاری کنند را اعلام می دارد.
وی با بیان اینکه تعداد 104 مدرسه غیر دولتی در استان کرمانشاه
فعال و 400 آموزشگاه نیز به عنوان همیار آموزش و پرورش در سطح این استان دائر است،
افزود: متاسفانه جایگاه ما نسبت به دیگر استان ها از نظر مدارس غیردولتی مطلوب
نیست.
وی
اضافه کرد : مشکل اصلی که در زمینه توسعه و توازن مدارس غیر دولتی وجود دارد صدور
مجوزها بر اساس آیین نامه 2 هزار و 800 است
که ما بسیار سختگیرانه تر و شدیدتر نسبت به دیگر استان ها عمل می کنیم.
مدیر مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه
در پایان با بیان اینکه هم اکنون 2 مدرسه غیردولتی در سطح شهرستان کنگاور دائر است
و مردم به خوبی برای حضور فرزندان خود در این مدارس استقبال می کنند، افزود: مدرسه
غیر انتفاعی شماره 2 کنگاور نسبت به دیگر مدارس غیردولتی استان، شرایط بهتری دارد.
کنگاور در شرق استان کرمانشاه با بیش از 84 هزار نفر جمعیت در مقاطع مختلف تحصیلی 13 هزار و 100 دانش آموز دارد که در 145 باب مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی،22 اسفند 1394، کد خبر:81999862، www.irna.ir