پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
مدیر مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از حمایت همه جانبه این نهاد از توسعه و پیشرفت مدارس غیر دولتی، خبر داد.

شعار سال: سید مجتبی موسوی روز شنبه، تشکیل مدارس غیردولتی را بر اساس خاستگاه اجتماعی خانواده ها و مردم عنوان کرد و افزود: بسیاری از خانواده ها طالب مدارس با شرایط و امکانات ویژه و خاص هستند و مؤسسان این مدارس نیز برای ارتقای کیفیت بخشی آموزش، این گونه تعهدات را برآورده می کنند.

وی با اشاره به اهداف افزایش حمایت از مدارس غیرانتفاعی، تصریح کرد: افزایش کیفیت آموزش، ایجاد و تنوع در محتوا و خدمات آموزشی، تنوع در روش های عرضه مطالب و استحکام بیشتر نظام آموزش و پرورش از جمله مواردی است که ضرورت حمایت از این مدارس را به خوبی مشخص می کند.

موسوی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به جایگاه مدارس غیردولتی در نظام تعلیم و تربیت دارد، افزود: آموزش و پرورش استان کرمانشاه آمادگی کامل خود را برای استقبال و حمایت از افرادی که می توانند در زمینه توسعه مدارس غیر دولتی و غیر انتفاعی با ما همکاری کنند را اعلام می دارد.
وی با بیان اینکه تعداد 104 مدرسه غیر دولتی در استان کرمانشاه فعال و 400 آموزشگاه نیز به عنوان همیار آموزش و پرورش در سطح این استان دائر است، افزود: متاسفانه جایگاه ما نسبت به دیگر استان ها از نظر مدارس غیردولتی مطلوب نیست.

وی اضافه کرد : مشکل اصلی که در زمینه توسعه و توازن مدارس غیر دولتی وجود دارد صدور مجوزها بر اساس آیین نامه 2 هزار و 800 است که ما بسیار سختگیرانه تر و شدیدتر نسبت به دیگر استان ها عمل می کنیم.
مدیر مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه هم اکنون 2 مدرسه غیردولتی در سطح شهرستان کنگاور دائر است و مردم به خوبی برای حضور فرزندان خود در این مدارس استقبال می کنند، افزود: مدرسه غیر انتفاعی شماره 2 کنگاور نسبت به دیگر مدارس غیردولتی استان، شرایط بهتری دارد.

کنگاور در شرق استان کرمانشاه با بیش از 84 هزار نفر جمعیت در مقاطع مختلف تحصیلی 13 هزار و 100 دانش آموز دارد که در 145 باب مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی،22 اسفند 1394، کد خبر:81999862، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین