پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۵۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه توسعه مشارکت‌ها به معنای خصوصی‌سازی آموزش و پرورش نیست، گفت: نمایندگان مجلس از آموزش و پرورش انتقاد می‌کنند که چرا مطالبات را پرداخت نمی‌کند.مگر به ما چه داده‌اید که آن را پرداخت نکرده‌ایم.

شعار سال: علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش شوراهای آموزش و پرورش که در سالن همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است، اظهار داشت: آموزش و پرورش مهمترین دستگاه در هر کشور است که زیرساخت منابع انسانی را فراهم می‌کند.

وی افزود: در آموزش و پرورش نسلی را تربیت می‌کنیم که در آینده عهده‌دار امور کشور است و این وزارتخانه با حدود 13 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم در سطح 750 منطقه آموزشی و 105 هزار مدرسه در بسیاری از مناطق کشور تنها نماینده حاکمیت است.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش در طول تاریخ همواره با مشکلات مالی و اعتباری مواجه بوده است. در سال 94 بودجه این وزارتخانه حدود 24 هزار میلیارد تومان بود این درحالی است که ما در ماه گذشته بیش از دو هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت کردیم که در طول 12 ماه معادل 24 هزار میلیارد تومان می‌شود یعنی به اندازه بودجه وزارتخانه باید حقوق پرداخت کنیم و برای سایر فعالیت‌ها از جمله هزینه‌های آب، برق، گاز و هزینه‌های جاری مدرسه پولی باقی نمی‌ماند به همین دلیل این وزارتخانه همواره با کسری اعتبارات مواجه است.

فانی ادامه داد: مجلس همواره از آموزش و پرورش انتقاد می‌کند که چرا مطالبات را پرداخت نمی‌کند اما مگر به ما چه داده‌اید که پرداخت نکرده‌ایم، هرچقدر که به ما پرداخت شود به میزان آن می‌توانیم برای پرداخت مطالبات اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بر منابع آموزش و پرورش بسیار مهم است تأکید کرد: دولت بدون کمک مردم امکان رسیدن به اهداف اصل 30 قانون اساسی را ندارد برهمین اساس در دولت یازدهم، آموزش و پرورش یکی از سیاست‌های اصلی توسعه مشارکت‌ها قرار داده است که یک اصل مترقی در اداره این وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون برخی می‌گویند آموزش و پرورش با اجرای سیاست توسعه مشارکت‌ها به دنبال خصوصی‌سازی است، این چه حرفی است که می‌زنند. آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌ها را دنبال می‌کند ولاغیر و معتقدیم که آموزش همگانی برعهده دولت است و از تمام امکانات دولتی و مردمی برای اجرای اصل 30 قانون اساسی استفاده خواهیم کرد.

فانی با اشاره به لایحه دائمی کردن مدارس غیردولتی، اظهار داشت: این لایحه به معنای خصوصی‌سازی آموزش و پرورش نیست که هم اکنون به غلط و انشاءالله از روی سهو آن را طور دیگری مطرح می‌کنند. 27 سال است که در کشور مدارس غیردولتی داریم.

وی ادامه داد: ذیل سیاست‌ توسعه مشارکت‌ها کارهای مختلفی را انجام می‌دهیم که یکی از آن تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف است به گونه‌ای که با 25 دستگاه دولتی و غیردولتی تفاهم‌نامه همکاری داشتیم. تقویت شوراها نیز بخش دیگری از توسعه مشارکت‌هاست، شوراها یک قانون مترقی است و سال 72 تا به امروز حدود 22 سال از عمر آن می‌گذرد و ابعادی دارد که هنوز به آن وارد نشده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: قانون شوراها به دنبال جلب مشارکت دستگاه‌های دیگر و تمرکز‌زدایی از آموزش و پرورش است و این قانون می‌تواند رسمیت را در این وزارتخانه کاهش دهد و اختیارات را در مناطق و استان‌ها توزیع کند تا متناسب با نیازهای منطقه‌ای و استانی اقدام کنند.

فانی در پایان خاطرنشان کرد: در طول اجرای برنامه ششم توسعه یعنی در سالهای 95 تا 99 اجرای سند تحول بنیادین زیربنای تمام برنامه‌های آموزش و پرورش است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري تسنيم، تاریخ انتشار: 29 دي 1394، کد مطلب: 975510 :www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین