پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه،با فرمان دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس، بهره برداری از 63 پروژه بخش کشاورزی این استان به صورت نمادین توسط وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.
شعارسال: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،در این مراسم مهندس محمود حجتی با حضور در شهرک گلخانه ای کشاورزی در اسلام آباد غرب در گزارشی از طریق ویدئو کنفرانس به رئیس جمهور اعلام کرد:در جریان سفر دولت تدبیر و امید به استان کرمانشاه، 63 پروژه بخش کشاورزی این استان در زیربخش های آب و خاک،باغبانی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی،دام و طیور و آبزیان با اعتباری معادل 1700 میلیارد ریال از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی و اشتغالزایی 1480 نفر به بهره برداری رسید.

وزیر جهاد کشاورزی گفت:از این تعداد 41 پروژه شبکه های فرعی آبیاری و سیستم های آبیاری تحت فشار در سطح 3500 هکتار با اعتباری معادل 290 میلیارد ریال افتتاح شد.

وی افزود:همچنین 8 پروژه پرورش دام و طیور،فاز اول مجتمع کشت و صنعت پیوند بیستون فارس، 600 هکتار باغ های مدرن و پرورش ماهی با ظزفیت یک میلیون قطعه در سفر امروز دولت به استان کرمانشاه به بهره برداری رسید.

مهندس حجتی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 15 پروژه بخش کشاورزی این استان با اعتبار 3910 میلیارد ریال و اشتغالزایی 3034 نفر،خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی احداث شهرک گلخانه ای کشاورزی 56 هکتاری در اسلام آباد غرب با اعتبار 550 میلیارد ریال و اشتغالزایی 300 نفر نیز با اجازه حضرتعالی آغاز می شود.

دکتر روحانی ضمن تشکر از تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی فرمان بهره برداری از ۴۱ پروژه شبکه های فرعی آبیاری و سیستم آبیاری تحت فشار، ۸ پروژه پرورش دام و طیور،افتتاح فاز اول طرح مجتمع کشت و صنعت بیستون فارس و آغاز عملیات اجرایی ۱۳ شبکه فرعی آبیاری و گاوداری ماهیدشت و مجتمع گلخانه ای شرکت پیشگامان شهرستان اسلام آباد غرب را صادر کرد.

* احداث گلخانه تغییر کاربری محسوب نمی شود

براساس این گزارش، وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز نیز در مراسم بهره برداری از سیستم های آبیاری تحت فشار مزرعه 51 هکتاری در کرمانشاه با بیان این که فعالیت های احداث گلخانه،پرورش قارچ،صنایع تبدیلی و تکمیلی،ابنیه سامانه های نوین آبیاری،پرورش اسب از موارد بهینه کردن تولید در محیط کشاورزی است و تغییرکاربری محسوب نمی شود،تاکید کرد:دستگاه های تابعه وزارت جهاد کشاورزی و مدیران ستادی و استانی موظفند با سرعت و سهولت،مجوز این فعالیت ها را به متقاضیان ارائه کنند.
وی تصریح کرد:در امور تولیدکنندگان،فعالان و صادرکنندگان با پیش بینی به موقع مسایل و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم باید بستر انجام سریع و صحیح کارها فراهم شود.

* ضرورت پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

در جریان سفر کاروان تدبیر و امید، وزیر جهاد کشاورزی با خانواده شهید دکتر حجت اله نیک عزم در شهرستان اسلام آباد غرب دیدار کرد.

این شهید در حین انجام خدمت در روزهای گذشته توسط عوامل ضد انقلاب ترور و به شهادت رسید.

حجتی ضمن همدردی و دلجویی از خانواده این شهید، شهادت را توفیق و سعادت عظیم برای بندگان خدا برشمرد و بر پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.

در این دیدار با اهدای لوح یادبود به همسر و فرزند شهید از خانواده این شهید والامقام تجلیل به عمل آمد.

با اندکی اضافات و تلخیص بر گرفته از روزنامه عصر اقتصاد، صفحه 10، تاریخ انتشار: 29 تیر 1395، سال سیزدهم، شماره 3444.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین