پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
وزیر بهداشت گفت: طرح تحول سلامت با وجود سنگ اندازی‌ها و عدم تحقق منابع، همچنان با قدرت ادامه پیدا می‌کند.

شعارسال: دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه سفر هیأت دولت به کرمانشاه در جمع اعضای شورای سیاستگذاری دانشگاه علوم پزشکی این استان، گفت: یکی از اصلی ترین نارضایتی‌های مردم در گذشته در بخش درمان بود که امروز این حوزه یکی از شاخص‌های افزایش رضایتمندی مردم کشور است .

وی وزارت بهداشت را براساس نظرسنجی های معتبر انجام شده، دارای بالاترین میزان رضایت مردمی عنوان کرد و گفت: نه تنها این طرح متوقف نمی‌شود، بلکه به‌دنبال افزایش هرچه بیشتر رضایت مردم از خدمات سلامت هستیم.

هاشمی افزود: قبل از طرح تحول سلامت فقط پنج درصد پزشکان اعزامی به مناطق در مراکز دولتی می‌ماندند، اما اکنون 100 درصد آنان در مراکز دولتی مشغول به کار هستند که با کاهش فرانشیز، بیمه همگانی و... موجب افزایش رضایت مردم شده است.

وی به تنگناهای دولت برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: هیچکدام از منابع طرح تحول شامل یارانه ثروتمندان و 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها محقق نشد و علاوه برآن هزینه های غیر قابل پیش بینی بیشتری نیز به طرح تحول تحمیل شد که اجرای این طرح را با چالش مواجه کرد. اما حمایت جدی دکتر روحانی و دستورات پی درپی ایشان به اعضای کابینه برای ادامه طرح تحول سلامت این طرح را پابرجا نگه داشته و امیدواریم مجلس جدید با تخصیص منابع پایدار طرح تحول را مستحکم‌تر کند .

وی با اشاره به ناهماهنگی‌های موجود، از عقب افتادن پرداخت‌ها انتقاد و ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات مناسب، مشکلات موجود حل شود.

هاشمی ضمن استقبال از افزایش بیمه شدگان از چهار میلیون نفر پیش بینی شده به هفت میلیون نفر و نیز افزایش ارزش این دفترچه ها گفت: امیدواریم با اختصاص منابع، مشکل بودجه ای وزارت بهداشت حل شود و طرح با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی در ادامه گفت: کاهش تورم، اجرای برجام و طرح تحول سلامت سه کار بسیار ارزشمند دولت تدبیر و امید است که درحافظه تاریخی ایران ثبت خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: کرمانشاه با وجود عقب ماندگی‌هایش جزو معدود استانهایی است که فرصت توسعه بالایی دارد و موقعیت ژئوپولتیک آن نیز به برطرف شدن نابرابری ها کمک می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 27تیر1395، کدخبر: 95040115743: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین