پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، طرح تحول سلامت را یکی از محوری ترین طرح های اجتماعی دولت اعلام کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در این زمینه موفق شده برای ارتقای ارزش دفترچه های تامین اجتماعی، همه مطالبات مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی را بروز پرداخت کند.

شعار سال:

«سیدتقی نوربخش» در سخنرانی پیش ازخطبه های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت روز تامین اجتماعی افزود: پرداخت بروز مطالبات داروخانه ها نیز موجب ارتقای اعتبار دفترچه ها خواهد بود.
وی اظهار کرد: این اقدامی است که پس از 20 سال از تصویب بیمه همگانی رخ داده است تا بتواند تامین منابع برای طرح تحول سلامت را تامین کند.

** افرایش 79 درصد مستمری در دولت یازدم
نوربخش در ادامه به افزایش پرداخت مستمری در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در سه سال دولت یازدهم 79 درصد مستمری ها افزایش یافته است آن هم در حالی که در هشت سال گذشته در مجموع 46 درصد افزایش یافته بود.

** افتتاح حدود 40 پروژه در 18 استان در هفته تامین اجتماعی
وی همچنین افتتاح پروژه های درمانی را از جمله برنامه های اصلی هفته تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: در این هفته نزدیک به 40 پروژه در 18 استان کشور بهره برداری می شود که این پروژه ها در مناطق محروم کشور قرار دارند.
نوربخش ادامه داد: 9 بیمارستان که در دولت یازدهم در سازمان تامین اجتماعی افتتاح شده است، در مناطق مرزی و محروم کشور قرار دارند تا عدالت در توزیع خدمات درمانی رعایت شود.
وی، تکیریم ارباب رجوع، بالابردن رضایمت مندی شرکای اجتماعی، شفافیت و تسهیل فرایندهای کاری، پاسخگویی سریع و منسجم به نیازها و درخواست های مراجعان و ارتقای رضایت بیمه شدگان تامین اجتماعی را از راهبردهای اصلی سازمان تامین اجتماعی برشمرد.
وی با یادآوری اینکه حدود 42 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش فعالیت های سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، گفت: اکنون نزدیک به 400 مرکز درمانی شامل 80 بیمارستان و همچنین 420 مرکز درمانی ملکی در سراسر کشور در حال فعالیتند که بتوانند خدمات درمانی را به بیمه شدگان ارائه کنند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد که در مراکز درمانی ملکی سازمان خدمات درمانی به صورت کاملا رایگان ارائه می شود.
وی اظهار کرد: اکنون در سازمان تامین اجتماعی ماهیانه حدود 52 هزار میلیارد ریال (5200 میلیارد تومان) برای انجام تعهدات هزینه می شود؛ این رقم حدود 1.5 برای منابع هدفمندی یارانه هاست.

** پوشش ریسک ها، کمکی برای رونق اقتصاد داخلی است
نوربخش در ادامه به حمایت از اقتصاد داخلی و دورون زا اشاره و اظهار کرد: پوشش ریسک هایی که سازمان تامین اجتماعی انجام می دهد به نوعی کمک به اقتصاد داخلی و درون زایی کشور است.
وی به اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: این سازمان با تشکیل کارگروه ویژه، خود را کاملا همراه با همه بند این ابلاغیه کرده است.
وی به ایجاد تسهیلاتی در دو ماه اخیر برای کارفرمایان اشاره کرد و گفت: دو تسهیلات مهم شامل بخشودگی جرایم کارفرمایان و رفع موانع اجرایی روی تسهیلاتی که کارفرمایان از بانک ها دریافت می کنند، دریچه ای جدید برای رونق کسب و کار و تولید کشور ایجاده کرده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: همچنین در همه بنگاه های اقتصادی سازمان، برای خودکفایی، با ارتقا کمی و کیفی تولیدات داخلی و به ویژه در بخش دارو، نفت و گاز، اقدامات بسیار موثری انجام شده تا بتواند سیاست های ابلاغی رهبری را محقق سازد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار25 تیر 95 ، کد مطلب:82149696: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین