پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
ترکیه احتمالا یکی از اصلی‌ترین بازندگان جنگ در اوکراین خواهد بود. افت ارزش «روبل» روسیه در مقابل «دلار» آمریکا، قدرت خرید شهروندان روس را به شدت کاهش می‌دهد و به این ترتیب، بزرگ‌ترین گروه گردشگران ورودی به ترکیه (یعنی شهروندان روسیه)، تمایل کمتری برای سفر به سواحل آنتالیا و بازار‌های استانبول خواهند داشت. اما این تمام ماجرا نیست.

شعار سال:جنگ در اوکراین، که تقریبا به یقین طولانی و فرسایشی خواهد شد، به تدریج عواقب اقتصادی خود را هم نشان می‌دهد. در ایران، چنان که پیش بینی می‌شد، قیمت گوشت رکورد شکسته و افزایش قیمت گندم (و بسیاری محصولات غذاییِ وابسته به آن)، افزایش قیمت روغن و نیز افزایش قیمت تخم مرغ، در راه است.
 
در کشور‌های دیگر، عمدتا آن‌ها که واردکننده انرژی هستند، وضعیت می‌تواند وخیم‌تر هم بشود. قیمت گاز در اروپا همین حالا تقریبا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. از طرفی، در حالی که نرخ تورم در کشور‌هایی مانند آلمان رکورد شکسته، افزایش قیمت انرژی می‌تواند رکورد‌هایی از این دست را باز هم جا به جا کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی فرارو  ، تاریخ انتشار: 13 اسفند 1400، کدخبر: ،www.fararu.com،537191

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین