پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
پاسدار یعنی توامانی نظر و عمل. پاسدار بودن یعنی توامان کردن استعمار زدایی و استثمار ستیزی با تمدن گرایی اسلامی. پاسدار یعنی دفاع از کیان جامعه اسلامی و احقاق حقوق مستضعفین، پاسدار یعنی احترام به حقوق اساسی و احیای حقوق عمومی، پاسدار یعنی گوش به فرمان امامین انقلاب بودن. پاسدار یعنی حضور در تمامی جبهه‌ها از جنگ تا سازندگی و محرومیت زدایی. روزتان مبارک باشد ان شاالله.
شعار سال: دهخدا در معنای کلمه پاسدار آورده است: نگاه‌بان، مراقب.

در جمهوری اسلامی ایران، سالروز ولادت باسعادت امام حسین (ع) به فرمان امام خمینی (ره) روز پاسدار نام‏‌گذاری شده است.

پاسداران ایران با الهام از شجاعت، استواری، ایمان و فداکاری امام حسین (ع) در راه حفظ آرمان‏‌های انقلاب اسلامی و حراست از تمامیّت ارضی ایران‌زمین، صحنه‌هایی فراموش‌نشدنی خلق کرده‌اند و همواره در تمام مقاطعی که مردم نیاز به یاری و کمک داشتند، حماسه‏‌هایی باشکوه آفریدند.
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان نظامی است که توسط داوطلبان در نخستین روز‌های پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد. در تقویم روز سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین (ع) بعنوان روز پاسدار نامگذاری شده است که امسال مصادف با روز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ می‌باشد.
 
روز پاسدار مبارک
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۱۲۱۵۰۰۰۲۳۹، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین