پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۳۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
سردار فدوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: سپاه برای پاسداری از انقلاب نه جغرافیا و نه موضوع می‌شناسد و هر موضوعی که انقلاب با آن مواجه شود، پاسداری از آن جزو واجبات سپاه است.

شعار سال:سردار دریادار پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز ۱۳ اسفند، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت سوم شعبان؛ روز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، با تبریک حلول ماه شعبان گفت: شعبان ماه پر برکتی است و تنها ماهی است که هیچ شهادت و وفاتی از اهل بیت(ع) در آن نیست و با ولادت امام حسین(ع) شروع می‌شود و تا انتهای این ماه همواره شاهد شادی های اهل بیت(ع) هستیم.
 
وی با اشاره به نامگذاری روز میلاد امام حسین(ع) به نام روز پاسدار گفت: از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی، این تدبیر امام(ره) بود که پاسدارانی تربیت کنند که بر مبنای تعالیم اسلامی بتوانند از انقلاب و دستاوردهای آن پاسداری کنند و خدا را شاکریم که پس از گذشت ۴۳ سال پاسداران توانستند به میزان قابل قبولی این پاسداری را انجام دهند. دلیل همه این موفقیت‌های بی‌شمار عنایات خداوند است.
 
فدوی اظهار کرد: البته تحقق عنایات الهی شرط‌هایی دارد که اگر نباشد این عنایت‌ها برقرار نمی‌شود. اینها عنایاتی است که وعده خداوند در قرآن است و تخلفی در این وعده‌ها نیست. شرط تحقق این وعده‌ها با بندگان است و پاسداران در این راستا با ایمان و صدق و اخلاص کامل وارد میدان شدند و کم کاری نکردند و خداوند هم به وعده اش عمل کرد و این همه پیروزی را عنایت کرد.
 
جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: آمریکا و سایر دشمنان جبهه انقلاب، خودشان اعتراف می‌کنند که ۲ عامل اساسی در انقلاب مانع موفقیت آنها بوده است؛ ولایت فقیه و سپاه پاسداران و این را با صراحت اعلام می‌کنند. یک مقام آمریکایی می‌گفت هر جا که می‌خواهیم (برای شرارت) حاضر شویم قبل از ما سپاه آنجا حضور دارد. سپاه برای پاسداری از انقلاب نه جغرافیا و نه موضوع می‌شناسد و هر موضوعی که انقلاب با آن مواجه شود پاسداری از آن جزو واجبات سپاه است.
 
وی تصریح کرد: در این ۴۳ سال که نسل‌ها عوض شده‌اند پاسدارانی در سپاه هستند که انقلاب و امام و شهدا و دفاع مقدس را ندیدند اما به مثابه پاسداران سلف خود عمل می‌کنند و در دفاع از حرم در سوریه اغلب پاسداران حاضر همین نیروهای جوان بودند که به دستورات و توصیه‌های امام و مقام معظم رهبری برای سپاه را با زبان و دل و عمل اجرایی کردند.
 
فدوی اظهار کرد: ایمان به خدا و کوشش دائم برای تعمیق ایمان، باور به وعده‌های خدا و حضور با تمام وجود و توان در میدان از جمله ویژگی‌های سپاه پاسداران است. این مشخصه‌ها در وجود همه پاسداران باید هر روز ارتقا پیدا کند. در ازای انجام این شرطهاست که خدا نتیجه را نصیب ما می‌کند. آیا در این ۴۳ سال خدا بهترین نتایج را برای انقلاب رقم نزده است؟
 
جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: به جز عصر پیامبر(ص) و حکومت امام علی(ع) در طول تاریخ نمی‎توان اتحادی را علیه جبهه حق مانند آنچه علیه انقلاب اسلامی است، پیدا کرد اما یک پیروزی در مقابل انقلاب کسب نکردند در حالی که ما در مقابل آن توطئه‌ها پیروز شده‌ایم. با اینکه ما ابتدا در خانه با دشمنان می‌جنگیدیم اکنون در هزاران کیلومتر دورتر از خانه‌های خود با دشمن می‌جنگیم و این روند همچنان ادامه دارد. در دوردست‌ها نیز که نفس انقلاب و پاسداران به آنها خورده است، آنها نیز عینا مانند ما عمل می‌کنند.
 
وی بیان کرد: در یمن هم جبهه کفر با مظلومان حدود ۷ سال است می‌جنگند ولی جز شکست نتیجه‌ای نداشته‌اند و این به خاطر برقراری همان قاعده قرآنی است که اگر به تکالیف خود انجام دهیم خداوند نتایج را برای ما رقم می‌زند. امروز شکست‌های دشمنان ما علنی شده و همه دنیا فهمیده‌اند و نتوانستند با تمام توانمندی‌های رسانه ای آن را کتمان کنند. ما وقتی در مقابل اقدامات سخت دشمن با عمل به قاعده خداوند موفق شویم در سایر عرصه‌ها نیز می‌توانیم موفق شویم. موفقیت پاسداران به خاطر صدق و ایمان و رفتن با همه وجود پای کار است. برای پاسداران حوزه خدمتگزاری مهم نیست و آنها در هر مسئله‌ای مانند سیل، کرونا، زلزله و ... پا کار می‌آیند و پاسداری از انقلاب برای ما یک فرض است که باید انجام شود.
 
فدوی در پایان اظهار کرد: در این راه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب جمله‌ای دارند که پاسداری از انقلاب به شرطی است که پاسداران از خودشان پاسداری کنند و ما همیشه براین موضوع خودسازی تأکید داریم تا بتوان پاسداری از انقلاب را انجام داد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایکنا، تاریخ انتشار:13 اسفند 1400، کدخبر:4040177 ، www.iqna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
0
0
هر کجا واقعا نیازی احساس میشده برای کمک به مردم سپاه حضور فعال داشته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین