پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
قیمت‌های جدید بلیت‌های سینما در سالن‌های مختلف سینمایی با افزایش ۵۰ درصدی روبه‌رو شده است. افزایش قیمت بلیت سینما‌ها در حالی رخ می‌دهد که پیش از این، قیمت بلیت سینما‌های مدرن ۳۰ هزار تومان، سینما‌های ممتاز ۲۵ هزار تومان و سینما‌های درجه یک ۲۰ هزار تومان بود.
شعار سال: پس از گمانه‌های مختلفی که طی هفته‌های اخیر حول افزایش قیمت بلیت سینما‌ها در شورای صنفی نمایش مطرح و در رسانه‌ها شنیده می‌شد، سرانجام طبق ابلاغیه جدید سازمان سینمایی قیمت جدید بلیت‌ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

بر این اساس، قیمت بلیت سینما با افزایش ۵۰ درصدی روبه‌رو شده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سینما در سبد مصرف فرهنگی اکثریت جامعه جایگاهی ندارد. طبق پژوهش «موج سوم پیمایش سنجش وضعیت مصرف کالا‌های فرهنگی در ایران» که به بررسی ۱۵۶۰۶ نفر در ۳۱ استان کشور پرداخته و نتایج آن در سال ۱۳۹۹ ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است، ۷۷.۷ درصد مردم اصلا به سینما نمی‌روند و تنها ۲۲.۳ درصد آن‌ها به سینما می‌روند. حال، باید دید آیا افزایش قیمت بلیت در سینمایی که با فقر مخاطب روبه‌رو است، موجب کاهش مصرف فرهنگی آن نزد جمعیت محدود سینماروی کشور می‌شود یا خیر.

در ادامه، قیمت جدید بلیت سینما به تفکیک درجه سینما‌ها قابل مشاهده است:

سینما‌های درجه مدرن در روز‌های تمام‌بها ۴۵ هزار تومان و در روز‌های نیم‌بها ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان.

سینما‌های درجه ممتاز در روز‌های تمام‌بها ۳۵ هزار تومان و در روز‌های نیم‌بها ۱۷۵۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان.

سینما‌های درجه یک و دو در روز‌های تمام‌بها ۲۵ هزار تومان و در روز‌های نیم‌بها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان.

افزایش قیمت بلیت سینما در سایت‌های فروش بلیت نیز اعمال شده است که در ادامه تصاویر آن را مشاهده می‌کنید:
 
گرانی بلیط سینما در راند پایانی سال ۱۴۰۰
گرانی بلیط سینما در راند پایانی سال ۱۴۰۰
 
 
گرانی بلیط سینما در راند پایانی سال ۱۴۰۰

سینما، سینمای ایران، سازمان سینمایی، سینما، سینمای ایران، سازمان سینمایی، سینما، سینمای ایران، سازمان سینمایی.

افزایش قیمت بلیت سینما‌ها در حالی رخ می‌دهد که پیش از این، قیمت بلیت سینما‌های مدرن ۳۰ هزار تومان، سینما‌های ممتاز ۲۵ هزار تومان و سینما‌های درجه یک ۲۰ هزار تومان بود.

بر اساس آخرین اعلام سامانه سمفا ظرفیت ۷۵ درصدی برای سالن‌های سینما در نظر گرفته شده است. با وجود این، در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش ظرفیت ۱۰۰ درصدی برای سالن‌های سینما‌ها پیشنهاد شده است. حال، باید دید که سرنوشت اکران نوروزی چگونه رقم خورد و در نهایت سینما‌ها با چه ظرفیتی پذیرای حضور تماشاگران خواهند بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۶۷۹۰۳۳، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین