پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
رئیس پلیس راه کُردستان ضمن اعلام کاهش 16 درصدی آمار تصادفات جاده‌ای در هفت ماهه امسال در استان، گفت: یک‌سوم کل تصادفات جاده‌ای در کُردستان مربوط به خودروهای مسافر و پلاک‌های استان‌های دیگر است.

شعارسال: عیسی گوهری ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: کردستان در مسیر تردد زائران اربعین چهار استان قرار دارد که تمهیدات لازم برای روان‌سازی ترافیک اندیشیده شده است.

به گفته رئیس پلیس راه کردستان، بیشترین تردد زائران اربعین در کردستان از مسیر سقز ـ کامیاران است که برای برگشت آنها نیز برنامه‌ریزی شده تا به صورت ویژه تحت پوشش قرار بگیرند.

وی در ادامه به وضعیت جاده‌های کردستان و آمار تصادفات اشاره کرد و گفت: 16 درصد آمار تصادفات منجر به فوت در هفت ماهه امسال در استان کاهش یافته است و این نتیجه همکاری دستگاه‌های مرتبط با بخش راه و تلاش همکاران پلیس راه است.

گوهری بیشترین میزان تصادفات را مربوط به خود پراید با 15 درصد، موتورسیکلت با 12 درصد و سواری پژو با 10 درصد عنوان کرد و گفت: بیشترین تصادفات نیز روزهای پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهد و دلیل آن حضور رانندگان غیر از رانندگان ثابت در جاده‌ها است.

رئیس پلیس راه کردستان افزود: 55 درصد تصادفات در کردستان در جاده‌های اصلی، 19 درصد در جاده‌های فرعی و 26 درصد در محورهای روستایی اتفاق افتاده است.

وی بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای در کردستان را در مسیر دیواندره به سقز با 10 درصد، سنندج به کرمانشاه و سنندج به همدان با 9 درصد و سنندج به دیواندره با 6 درصد ذکر کرد.

رئیس پلیس راه کردستان خاطرنشان کرد: 47 درصد تصادفات در کردستان به دلیل واژگونی خودرو است که جدای از وضعیت توپوگرافی جاده‌های استان، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ از عوامل این تصادفات است.

وی یادآوری کرد: یک سوم کل تصادفات جاده‌ای در کردستان مربوط به خودروهای مسافر و پلاک‌های استان‌های دیگر است.

گوهری با عنوان این مطلب که فرهنگ‌سازی در کاهش تصادفات اثرگذار است، از آموزش رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، توزیع دو هزار و 250 کلاه ایمنی در بین رانندگان موتورسیکلت در روستاها با همکاری راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه، تجهیز تراکتورهای به برچسب شبرنگ و آشکارسازی آنها در شب خبر داد و گفت: به یقین این اقدامات در کاهش تصادفات موثر خواهد بود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: با ورود به فصل سرما و شرایط زمستانه، رانندگان باید خودروهای خود را به لحاظ فنی بازدید و تجهیز نمایند تا مانند سال گذشته که با کمترین مشکل و تصادف در جاده‌های کردستان مواجه بودیم، امسال نیز آمار تصادفات کاهش چشمگیری داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری شاهوخبر، تاریخ انتشار: 27آبان1395، کدخبر: 2429: www.shahokhabar.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین