پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
واقعا اگر بر اساس عملکرد قضاوت شود، سازمان استاندارد بیشتر به نوعی سازمان حاشیه‌ای می‌ماند تا یک سازمان رگولاتوری. قطعات غیر استاندارد و بی کیفیت خودرو (تولید داخل و واردات) در بازار، بیداد می‌کند. اما اثر موثری از این سازمان اسما قشنگ دیده نمی‌شود. گویا استاندارد فقط یک لگو و تصویر است، بدون ضمانت اجرایی.
شعار سال: براساس اعلام وزیر صنعت قرار است طرح مبارزه با قاچاق در بخش قطعات یدکی از ۱۵ فروردین ماه در چند استان اجرایی شود.

البته مرحله نخست این طرح در مورد باتری و کمک فنر اجرایی می‌شود. به نحوی که باید این کالا‌ها کد رهگیری داشته باشند درغیر این صورت کالای قاچاق یا تقلبی محسوب شده و جمع آوری می‌شوند.

علیرضا نیک آیین به عنوان رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با مثبت اعلام کردن اجرای طرح مبارزه با کالا‌های قاچاق و تقلبی در بازار، گفت: درحال حاضر حجم زیادی از قطعات موجود در بازار بی کیفیت قاچاق و تقلبی است که باید در این رابطه اقدامات لازم صورت گیرد تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه البته هیچ بسترسازی لازمی برای اجرای این طرح در بازار صورت نگرفته است، افزود: در حال حاضر بسیاری از فروشندگان با قطعاتی روبرو هستند که چندین سال است در انبار آن‌ها وجود دارد و هنوز به فروش نرسیده است. واحد‌های نظارتی از طریق کدام ابزار می‌توانند تشخیص دهند که این قطعه قاچاق است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با انتقاد از اینکه هنوز بحث استاندارد قطعات برای ما نامفهوم است گفت: می‌گویند این قطعه استاندارد است، اما در عمل وقتی در خودرو استفاده می‌شود هیچ استانداردی را رعایت نمی‌کنند. ما به چه زبان بگوییم که استاندارد‌هایی که بر روی قطعات درج می‌شود فاصله زیادی با استاندارد‌های جهانی دارد. مدام مصرف کنندگان از نصب قطعات در خودرو‌های خود گله‌مند هستند و ما هیچ پاسخی نمی‌توانیم به آن‌ها بدهیم.

نیک آیین تصریح کرد: هفته گذشته وزارت صنعت از ما دعوت کرد تا نظرات خود را در رابطه با این طرح اعلام کنیم ما در این جلسه گفتیم چرا هیچ بسترسازی لازم برای اجرای موفق طرح صورت نگرفته است. با تصمیمات احساسی و لحظه‌ای نمی‌توان بازار را کنترل کرد. چرا در طرح بحث کمک فنر و باطری اعلام شده درحالیکه تسمه تایم ترمز و لنت از قطعات مهم خودرو به شمار می‌آیند که اگر بی کیفیت باشند حادثه‌های زیادی را در جاده‌ها به وجودخواهند آورد.

وی اضافه کرد: باید از تصمیمات غیرکارشناسی جلوگیری کنیم باید تکلیفمان را بدانیم دولت باید قبل از اجرایی شدن این طرح از فروشندگان موجودی‌های انبار را می‌خواست. با درج موجودی انبار‌ها در سامانه قطعات تقلبی و قاچاق به راحتی قابل تشخیص بودند، اما در شرایط فعلی با کدام ابزار می‌خواهند با قطعات قاچاق مقابله کنند. جرا هیچ همفکری با اصناف جهت اجرای طرح‌ها انجام نمی‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری صدای بورس، تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۴۹۴۳۵، www.sedayebouse.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین