پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انسانهای بزرگ افرادی هستند که با تمام وجود برای حل مشکلات دیگران تلاش می کنند نه افرادی که هزینه زندگی یک روز آنان به اندازه هزینه چند ماه بسیاری از خانواده هاست.

شعار سال: علی ربیعی که در روز اربعین حسینی، به مرکز بهزیستی اردیخانی در محله قلعه مرغی تهران رفته بود در این مراسم خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در حسینیه این مرکز تاکید کرد: من در همین خیابان کنار شما بزرگ شده ام و به جایگاه فعلی رسیده ام. در آن مقطع اینجا از جنوبی ترین محلات تهران بود. برخی از شما از نعمت داشتن والدین محروم هستید یا مشکلات ظاهری در جسم خود دارید اما با صمیمیت و باور می گویم که محرومیت های اجتماعی یا جسمی نمی توانند مانع آن شوند که نوجوانان تحت پوشش در مراکز بهزیستی، به مدارج بالا دست پیدا کنند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ابتدای این مراسم با تاکید بر اینکه اینجا جمع شده ایم تا برای سرور و سالار شهیدان عزاداری کنیم به دو مناسبت هفته کتاب و روز جهانی کودک نیز اشاره و یادآور شد: از کودکی ، ما را با قرآن و عشق به حسین (ع) پرورش داده اند.یادتان باشد این دو همیشه کنار هم بوده اند و امام حسین (ع) نیز خون خود را برای اعتلای کلام حق نثار کردند. ربیعی کودکان و نوجوانان این مرکز را به مانوس بودن با قرآن و مطالعه و خواندن کتاب دعوت کرده و افزود: امام حسین به این دلیل انسان بزرگی برای همه مردم هستند که هر آنچه داشتند فدا کردند تا مردم بهتر زندگی کنند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین به برنامه های سازمان بهزیستی کشور اشاره و یادآور شد: ما در سازمان بهزیستی شرایط لازم برای پذیرفتن بچه‌هایی که خانواده های آنان از تمکن مالی برخوردار نیستند فراهم کرده ایم و من از خانواده‌ها درخواست می کنم فرزندان خود را رها نکنند. وی همچنین با اشاره به برنامه های حمایتی از مادران، تاکید کرد برای مادران معتاد نیز مراکزی پیش بینی شده تا کودک خود را در محیطی امن به دنیا آورند.

ربیعی که در کنار چند کودک معلول این مرکز سخن می گفت با اشاره به اینکه طرح غربالگری ژنتیکی در وزارتخانه متبوع وی برای جلوگیری از تولد کودکان معلول دنیال می شود از طرح آن در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: در پنج استان کشور ، این طرح اجرایی شده و ما به دنبال اجباری کردن آن در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم هستیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: هر سال تعداد زیادی از این کودکان با کمک آموزش و پرورش به مدارس باز گردانده می‌شوند. همچنین تلاش کردیم در زمینه راه اندازی مراکز ترک اعتیاد کودکان نیز سرمایه گذاری کنیم و فعلا این مراکز در دو استان دایر شده است.

رییس شورای عالی بیمه درمان کشور در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند باید توانمند شوند اظهار کرد: عمدتا با هوش و توانمند هستند. ما در حال شناسایی توانمندی آنها هستیم و سعی می‌کنیم کودکانی که از بهزیستی خارج می شوند به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شوند. امیدواریم تا پایان سال 97 هیچ کودکی بدون شغل از سازمان بهزیستی بیرون نرود. همچنین سعی کرده ایم این نوجوانان را عضو صندوق کارآفرینی امید کنیم یا به صورت انفرادی برای آنها شغل ایجاد کنیم.

وی در پایان از ارائه لایحه حمایت از معلولان به مجلس خبر داد.

در این مراسم که از ابتدا با حضور ربیعی آغاز شد، محفل انس با قرآن توسط کودکان و نوجوانان تحت پوشش این مرکز برگزار شد. سپس حجه الاسلام شهسواری نکاتی در باب اهمیت واقعه عاشورا و آداب زیارت اربعین بیان کرد و یکی از نوجوانان مرکز نیز به نوحه خوانی پرداخت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کل کشور در هیات کودکان و نوجوان مرکز به سینه زنی پرداختند.

مرکز بهزیستی اردیخانی با نگهداری از 50 کودک و نوجوان بی سرپرست، بد سرپرست و یتیم، توسط خیرین و با کمک سازمان بهزیستی اداره می شود. این سومین مراسم اربعین بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شکلی متفاوت آن را برگزار کرد. ربیعی در سال 93 به همراه دکتر حسن روحانی رییس جمهور پس از بازدید از خطوط تولید کارخانه صنایع شیر پگاه تهران و نمایشگاه توانمندی‌های این شرکت٬ در مراسم عزاداری کارگران این کارخانه شرکت کردند. وی در مراسم معنوی کارگران پگاه تاکید کرد: بازدید رئیس جمهور حامل این پیام نیز بود که بین دین با توسعه و مذهب با صنعت هیچ تضادی نیست، ارزش کار کارگران در حد و اندازه جهاد است، چنانچه میان عزاداری برای امام حسین(ع) با فعالیت تولیدی، ایجاد ارزش افزوده و بهبود وضع جامعه هیچ منافاتی وجود ندارد.

همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال گذشته در روز اربعین باز هم به همراهی با رییس جمهور پرداخت و پس از یازدید از بخش های مختلف خط تولید کارخانه شیشه سازی مینا، در حسینیه این مجموعه تولیدی به جمع کارگران عزادار پیوست. او با تاکید بر مفهوم «تولید و اربعین»، یادآورد شده بود:«روز عزاداری است و کارگران از متدین ترین اقشار جامعه هستند. اما آنها می دانند یکی از پیام های عاشورا، عزتمندی است و عزت در جهان امروز با تولید ملی به دست می‌آید.»

تاکید بر فرهنگ سازی و برگزاری متفاوت مناسبت های دینی و سنتی در ارتباط با بخش های مختلف جامعه به ویژه کودکان، خانواده های کمتر برخوردار و کارگران و استفاده از «خیر جمعی» برای حل مشکلات کشور، در سال های گذشته از جمله ایده های علی ربیعی بوده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، تاریخ انتشار 30 آبان 95 ، کد مطلب: 430582: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین