پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۷۰۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
تورم و گرانی‌های افسارگسیخته، اکنون وارد مرحله خطرناک «سونامی» شده و همچون سیل ویرانگر به پیش می‌تازد.
شعار سال: بسیاری از کارشناسان از قبل هشدار داده بودند دولت سیزدهم در صورت عدم مدیریت رفع تحریم‌ها، کشور را زیر آوار سونامی گرانی و تورم مدفون خواهد کرد.

قیمت مواد غذایی، کالا‌های اساسی، کالا‌های سرمایه‌ای، که این روز‌ها مفهوم جدید و گسترده‌ای را به خود گرفته، روز به روز افزایش می‌یابد. مشخص نیست که مسئولان دولتی چه جوابی برای گوشت کیلویی ۲۳۰ هزارتومان و برنج کیلویی ۱۰۰ هزارتومان و سایر قیمت‌های سر به فلک کشیده دارو و درمان دارند؟ آیا مردم کوچه و بازار حق ندارند به قول یکی از نمایندگان مجلس به آمار‌های ارائه شده توسط دولت با دید تردید نگاه کنند که هر روز می‌گویند «همه چیز تحت کنترل و قیمت‌ها رو به کاهش است»! آیا این توقع بیجایی است که مردم خواسته باشند دولتمردان برنامه روشنی را برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها ارائه کنند؟!

همه این‌ها در شرایطی است که مردم کوچه و بازار، یکی از دلایل اصلی نابسامانی اقتصادی و اجتماعی را، ادامه وضعیت تحریم می‌دانند و با قاطعیت انتظار دارند دولتی که به گفته مسئولان از قدرت و ابزار‌های لازم مدیریتی برخوردار است و مدعی است از عناصر انقلابی بهره‌مند شده، به این اوضاع نابسامان پایان داده و بر زخم‌های ناسور مردم مرهمی ارائه کند.

واقعیت تاسف‌باری که مردم به آن رسیده‌اند، ولی برخی از مسئولان حاضر به پذیرش آن نیستند، اینست که در فضای بلاتکلیفی و تعلیقی مذاکرات برجام، آنچه یکه‌تاز میدان بوده و افسار مدیریت کشور را در اختیار دارد، تداوم شوک‌های اقتصادی با تبعات ناگوار اجتماعی و وضعیت بغرنج اعتمادسوزیهاست که سرمایه‌های ملی و اجتماعی را به تاراج می‌برد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز، تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۵۶۰۳۰، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین