پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
دامداران کشور این روز‌ها شرایط سختی را سپری می‌کنند و مشکلات عدیده‌ای که به آن‌ها تحمیل شده است ادامه فعالیت‌های دامپروری آن‌ها را به‌طور جدی دچار چالش کرده است.
شعار سال: مشکلات عدیده‌ای مانند تحریم‌های ظالمانه و تأثیر آن بر تامین برخی اقلام مورد مصرف در دامداری‌ها از یک سو که مستقیماً فعالیت‌های آنان را دچار اختلال و دشواری نمود؛ از دیگر سو، تأثیر غیرمستقیم این تحریم‌ها بر سایر ارکان اقتصادی و نیز ایجاد رکود و تورم در بازار‌های داخلی و کاهش قدرت خرید جامعه از جمله چالش‌های دامداران است.

در این میان، طی سال‌های اخیر مشکل دیگری گلوی بخش دامداری را به شدت فشرده و راه تنفس و ادامه حیات آن را سخت‌تر کرده است و آن خشک‌سالی‌های چند سال اخیر در کشور است که مشکلات تهیه خوراک برای واحد‌های دامداری را چند برابر کرده و در نتیجه این مشکلات بسیاری از دامداران عطای دامداری را به لقایش بخشیده و بهترین راه را کناره‌گیری از تولید دیده‌اند که این مسئله خود مشکلات جدی دیگری به جامعه ما تحمیل خواهد کرد.

تحت تأثیر همین مشکلات و چالش‌ها بود که اخیراً و در تاریخ ۷/ ۲/ ۱۴۰۱ اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی از وی درخواست کرد تا جهت تعدیل مشکلات دامداران دستور ممنوعیت صادرات انواع علوفه را صادر کند.

متن این نامه که به امضای مجتبی حامی، مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران رسیده به شرح زیر است:

وزیر محترم جهاد کشاورزی

با سلام

احتراماً به استحضار می‌رساند اتحادیه مرکزی دامداران ایران با داشتن ۳۳ اتحادیه استانی فعال و همچنین ۹۷۰ شرکت تعاونی شهرستانی به عنوان بزرگ‌ترین و منسجم‌ترین اتحادیه مرکزی در کشور که اکثر دامداران کشور را تحت پوشش دارد؛ متاسفانه به دلیل خشکسالی در سال‌های اخیر که به طور یقین (این) خشکسالی در سال ۱۴۰۱ هم تشدید گردیده است و مشکلات بسیاری نیز برای بخش دامپروری به وجود آورده و هر روز هم مشکلاتشان اضافه می‌شود؛ لذا با توجه به خشکسالی سال ۱۴۰۱ و کمبود نهاده و علوفه علی الخصوص انواع علوفه دستور ممنوعیت صادرات انواع علوفه از جمله کاه و اخال (گندم، نخود، لوبیا و…) را صادر فرمائید.
 
 
درخواست دامداران برای جلوگیری از صادرات علوفه
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری مزرعه سبز، تاریخ انتشار:۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ........ ، www.akhbarsabzkeshavarzi.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین