پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
عدم اتصال سامانه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی با سامانه پلیس راهور منجر به تحمیل جریمه ناحق به مالکان خودرو شده که عوارض آزادراهی خود را پرداخت کرده‌اند!
شعار سال: روش‌های مختلفی برای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی وجود دارد و سامانه‌های مختلفی در این رابطه فعال هستند.

در این سامانه‌ها مانند سامانه رسمی وزارت راه به نام "آنی‌رو"، مالک خودرو پس از ثبت اطلاعات کاربری، مشخصات خودروی خود را نیز ثبت و در صورت تمایل، حساب کاربری خود را نیز شارژ می‌کند؛ در ادامه در صورت تردد آزادراهی راننده، وجه مدنظر از حساب کاربری وی کاسته می‌شود و به این ترتیب وی، عوارض آزادراهی را پرداخت کرده است البته اگر مالک خودرو پس از تردد آزادراهی اقدام به پرداخت عوارض نکند، برای وی پیامکی از طرف پلیس راهور ارسال می‌شود که در صورت عدم پرداخت در مدت ۷ روز، جریمه برای کاربر لحاظ خواهد شد!

به طور مثال در صورت عدم پرداخت عوارض ۳ هزار تومانی در مدت هفت روز، ۴۲ هزار تومان جریمه برای مالک خودرو ارسال می‌شود!

اما مشکل کجاست؟ بار‌ها پیش آمده که عوارض آزادراهی به صورت الکترونیک توسط این سامانه‌ها مانند "آنی‌رو" پرداخت شده است، اما به دلیل عدم اتصال بانک اطلاعات سامانه‌های مذکور با سامانه‌های پلیس راهور، جریمه عدم پرداخت عوارض الکترونیکی برای هموطنان لحاظ می‌شود!

سامانه‌های مذکور نیز در جواب کاربران می‌گویند که مشکل از طرف آن‌ها نیست و متأسفانه تا به امروز به‌دلیل عدم وجود بانک اطلاعات مشترک بین سامانه‌های وزارت راه و پلیس راهور، کاربران قربانی شده و مجبور به پرداخت جریمه‌های تحمیلی می‌شوند!

لذا پلیس و وزارت راه برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم و مالکان خودرو باید هر چه سریعتر ارتباط بین سامانه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی مانند "آنی‌رو" با پلیس راهور را ایجاد کنند و همچنین نسبت به جبران خسارت و جریمه‌های اخذ شده از مالکان خودرو به دلیل این اختلال، اقدام کنند تا از تحمیل اتلاف وقت و هزینه اضافی به مردم برای پیگیری ابطال جریمه‌های اشتباهی و رفتن به مراکز همچون دفاتر پلیس +۱۰ یا مرکز اجرائیات پلیس راهور جلوگیری شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از موسسه مطالعاتی تحریریه، تاریخ انتشار:۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۸۷۰۶، www.tahririeh.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین