پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۷۹۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
زمانی که در قانون بودجه ۱۴۰۲کشور، اخذ عوارض آزادراهی از طریق بیمه شخص ثالث مطرح شد، پایگاه تحلیلی خبری شعار سال موارد اعتراض خود را بیان نموده و هشدار داده بودیم که فعل خلاف قانون (ممانعت از دسترسی به حق و مشروط سازی دسترسی به حق ) در حال اجرا است و کسی هم گوش نکرد. اما امروز ملاحظه می شود که اطلاعات شماره همراهی که روی آن پلاکی خودرویی ثبت نیست برای هشدار پیامکی شرکت آنی رو درخصوص پرداخت عوارض آزاد راهی، مورد استفاده قرار می گیرد و برای آن پیام ارسال می شود؟ پیامی که حداقل ادب تعامل با شهروندان نیز در آن رعایت نشده و با ایجاد فضای اضطراب و تشویش ، قصد دسترسی به منافع و مطامع مادی خودش را از راه تعجل در پرداخت عوارض آزادراهی با عنوان موجه اطلاع رسانی دنباله گیری می کند. با آنی رو تماس گرفتیم و اطلاعاتی بدست نیاوردیم. بر اساس اطلاعات تکمیلی کسب شده در کامنت ها با شرکت سپندار در تماس بودیم و متوجه شدیم که پیامک توسط بیمه ارسال شده است و سرشماره پیامک مربوط به شرکت آنی رو نیست. عنوان خبر و متن را از نقد آنی رو خارج نموده و متوجه مصوبه مجلس درخصوص شیوه اخذ عوارض آزاد راهی نمودیم (امیدواریم که سو تعبیر ایجاد نکرده باشد. مثل کامنتی که مشخصات شرکت سپندار را منتشر نموده و ما را محکوم به تعارض منافع کرده است). مجددا تذکر می دهیم که ارسال چنین پیامک هایی می تواند فضا را برای سواستفاده های احتمالی باز نموده و سرشماره ارسال پیامک در این خصوص باید سرشماره ای آشنا و متن اطلاع رسانی هم باید مودبانه باشد.

شعار سال: ساعت 7 و نیم عصر روز شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲، پیام کوتاهی به تلفن همراه ما ارسال می شود. پیام را باز نموده و بر اساس تحلیل متن و نوع آدرس دهی ، پیش فرض شباهت پیام با لینک های کلاهبرداری به ذهن متبادر گردیده و چند بد و بیراه نثارش می کنی و تصمیم به پیگیری موضوع بعنوان یک خبرنگار می گیری.

آنی رو(سامانه پرداخت عوارض آزاد راهی) ، از کدام تازه آباد درآمده است؟

جستجوی ایتنرنتی نشان می دهد که آنی رو شرکتی برای اخذ عوارض آزادراهی است ( البته در سایت رسمیو ، نشانی از این شرکت و ثبت آن نیست و بعدا متوجه شدیم که نام تجاری محصولات شرکت سپندار است) . برایمان این سوال ایجاد شد زمانی که فرد صاحب خودرو نبوده (خودرو تنها در اختیار وی است) ، شماره همراه شخصی فرد با پلاک خودروی در اختیار، چطور دست یک شرکت بخش خصوصی یا یک اپلیکیشن قرار دارد؟ سوال دوم اینکه آیا کسی نبود که به عزیزان ارسال کننده پیامک بیاموزد که پیام را باید مودبانه تر بفرستند و دوره قلدربازی کلامی منجر به ایجاد اضطرار و اضطراب اندازی های شهروندان به اتمام رسیده و یک شرکت یا اپلیکیشن خصوصی برای حدمات رسانی عمومی، حق چنین برخوردی را ندارد؟ سوال سوم، چرا از آدرس اینترنتی با دامنه فارسی (ای . آر) برای آنی رو استفاده نشده و از دامنه شرکتی دات کام ، بهره برداری شده است؟ و .... . 

آنی رو(سامانه پرداخت عوارض آزاد راهی) ، از کدام تازه آباد درآمده است؟

جستجو را ادامه داده و به شماره چهار رقمی ( ۱۵۳۱) شرکت آنی رو می رسیم. بعد از کلی دکمه زدن و وصل شدن و توضیحات غیر ضروری دریافتی، بالاخره به کارشناس مربوطه وصل می شویم و با کمال خوش شانسی، نقر اول در صف هستیم.

برای کارشناس توضیح می دهیم که این پیامک ارسالی هم مشکل امنیتی دارد هم مشکل حقوقی. توضیح می دهیم و می پرسیم که شما چطور به شماره خصوصی فردی که پلاکی روی شماره تلفن همراه وی ثبت نیست ، دسترسی پیدا کرده و اقدام به ارسال پیام کوتاه برای فردی که دارای خودروی تحت اختیار است ، کردید؟ جواب فقط توجیه . می پرسیم که این چه شیوه ارسال پیامک و لحن و صحبت عمومی است؟ پاسخ فقط توجیه. می گوییم چرا از دامنه دات کام استفاده نموده و سایتی که وصل نیست را مبنای اقدام برای اطلاع رسانی قرار دادید ؟ آیا فکر نمی کنید که شبیه هکرها و فرآیندهای کلاهبرداری، عمل کرده اید؟ جواب فقط نوجیه و ضمنا تهدید غیرمستقیم که صدایتان ضیط می شود. 
سوال دیگری که به ذهن ما رسید و قابلیت طرح دعوی کیفری دارد این که، شما در کجای مکالمه بیان داشتید که صدای تان ضبط می شود که الان بدون اجازه اقدام به ضبط صدای ما کرده اید؟ جواب ، ما به مسئولان شرکت منعکس می کنیم و ...... . 

ادامه جستجو در آنی رو تا شرکت سپندار:

امروز ( یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲) مجددا به آنی رو تماس گرفته و گلایه مند شیوه پاسخگویی اپراتور شیفت شب شدیم و مجددا سوالات را تکرار کردیم و با وجود رفتار محترمانه اپراتور صبح ، پاسخ خاصی دریافت ننمودیم . بر اساس کامنت های دریافتی در صبح امروز ( یکشنبه) متوجه می شویم که آنی رو نام تجاری خدمات شرکت سپندار (سهامی خاص و کنسرسیومی از هفت شرکت فعال در طراحی سامانه های یکپارچه خدمات ICT پایه است ) است. 

یا سپندار تماس گرفتیم و کارشناس مربوطه توضیح داد که سرشماره ارسال پیامک مربوط به بیمه بوده و ارتباطی به آنی رو ندارد.

سو تفاهم ها درباره آنی رو به کنار نهاده و مجددا متوجه پیش بینی درستی می شویم که یک سال پیش در خصوص بهم ریختگی عوارض ستانی آزاد راهی از طریق بیمه شخص ثالث می شویم. چقدر راحت می توان به اسم بیمه و به بهانه اطلاع رسانی ، زمینه را برای سو استفاده و هک و فعالیت راحت هکرها ، فراهم نمود؟

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
برچسب ها: آنی رو ، محدودیت جدید بیمه شخص ثالث ، عوارض آزادراهی ، عوارض آزاد راهی ، پرداخت عوارض آزادراهی ، جریمه تاخیر در پرداخت عوارض آزادراهی ، پرداخت عوارض الکترونیک ، پرداخت الکترونیک عوارض آزاد راهها ، عوارض ستانی غیرقانونی و غیر اخلاقی ، سامانه پرداخت عوارض آزاد راهی ، سامانه پرداخت عوارض آزاد راهی بدون توقف ، شماره 1531 آنی رو ، پرداخت آسان عوارض آزادراهی ، نرخ پلکانی عوارض آزادراهی ، اخذ عوارض در آزادراه ، صدور و تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث مشروط بر پرداخت عوارض آزادراهی ، مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان تعویض پلاک خودرو و خدمات بیمه شخص ثالث ، مدیرکل بهره‌برداری از آزادراه‌ها ، بند ی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ، بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور ، سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آنی‌رو ، انتقاد از آنی رو ، آزادراه‌های تحت پوشش آنی‌رو ، aaniro ، aaniro.com ، عوارض ستانی غیر حرفه ای ، عوارض ستانی غیر اخلاقی ، آنیرو ، آنی رو چیست ، آنی رو کجاست ، خدمات آنی رو ، مجوزهای آنی رو ، اطلاعات در اختیار آنی رو ، کاربران آنی رو ، پیامک از آنی رو ، اعتماد به آنی رو ، وب سایت راه پرداخت ، معرفی سامانه آنی رو ، هویت آنی رو ، قانونی یا غیر قانونی بودن آنی رو ، نقد آنی رو ، آنی رو چیه ، آدرس آنی رو ، سیستم‌های عوارضی مسیر باز ، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقلی کشور ، شرکت سپندار ، کنسرسیوم شرکت سپندار
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
0
2
منم با پشتیبانی شان تماس گرفتم و حتی تقاضا کردم که به مدیر بالا دست وصل کند. خانم پاسخگو هم مدام طفره می رفت و می گفت که من فقط می توانم در خصوص مسائل ثبت و پرداخت به شما کمک کنم.
هیچ تذکری هم درباره ضبط صدا در کل پاسخگوی تلفنی نبود.
می گفت که پیامک رو پلیس راهور می فرسته؟
ضمنا جعل عنوان هم کرد و گفت که انی رو شرکت دولتی است؟ مگه می شه ، مگه داریم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
0
0
آنی‌رو یکی از پروژه‌های ملی در سال‌های اخیر و تحقق ایده به‌کارگیری فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی (ICT) در سایر حوزه‌های کاربردی کشور است. قرارداد این پروژه در سال ۱۳۹۷ با وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقلی کشور جهت الکترونیکی کردن پرداخت عوارض در تمام آزادراه‌های کشور منعقد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
در سال ۱۳۹۶ کنسرسیوم کماندار از هفت شرکت، شامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)، شرکت سامانه‌های هوشمند اطلاعاتی توسن البرز (توسن سها)، شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن)، شرکت سامانه‌های یکپارچه سیمرغ تجارت (سیمرغ تجارت)، شرکت آتی‌شهر هوشمند ایرانیان شرکت آباد راهدار پارس (آبادراهدار)، شرکت فن‌آوران ساخت همسو (همسو) تشکیل شد. پس از برنده شدن این کنسرسیوم در فراخوان منتشر شده از سمت وزارت راه‌ و شهرسازی و امضای تفاهم‌نامه‌ای میان اعضای کنسرسیوم و وزارت راه و شهرسازی کشور، شرکت سامانه پرداخت‌های نوین در آزادراه‌های کشور (سپندار) سهامی خاص متولد شد. در ۲۶ اسفند ۹۶ شرکت-پروژه سپندار با دریافت مجوز از هیئت محترم دولت ثبت و کار خود را آغاز نمود. در نهایت قرارداد این پروژه در سال ۱۳۹۷ بین شرکت سپندار و وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقلی کشور منعقد شد.

سپندار در ابتدا با هدف الکترونیکی کردن پرداخت عوارض در تمام آزادراه‌های کشور فعالیت خود را آغاز کرد. اما، امروز با امکاناتی که این پروژه در اختیار ذینفعان اصلی خود قرار می‌دهد، به بهترین ابزار برای توسعه ظرفیت‌های شبکه آزادراه‌هی کشور با هزینه کمتر، بهره‌وری بیشتر و روش‌های کارآمدتر در حوزه‌ی مدیریت ترافیک تبدیل شده است. امکان محاسبه پیمایشی عوارض (بر اساس مسافت پیمایش شده)، امکان محاسبه پویای عوارض (بر اساس زمان تردد)، امکان محاسبه شناور عوارض (بر اساس زمان پرداخت)، امکان ارائه طرح‌های تخفیفی عوارض (بر اساس تعداد تردد، نوع پلاک، …) و غیره، از جمله امکانات بی‌شمار این سامانه در مدیریت ترافیک و مدیریت بهینه منابع ملی کشور است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
آنی رو نام تجاری خدمات شرکت خصوصی سپندار است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
0
0
شرکت سپندار یا سامانه پرداخت نوین در آزاد راه های کشور را جستجو کنید . دوره سید حسین میرشفیع، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور و مجری طرح پرداخت الکترونیکی آزادراه‌ها ، را بررسی کنید.

توی سایتش نوشته که شرکت سامانه پرداخت‌های نوین در آزادراه‌های کشور (سپندار) از سال ۱۳۹۶ به عنوان مجری پروژه اخذ الکترونیکی عوارض در آزادراه‌های کشور فعالیت خود را آغاز نموده و خدمات خود را با نام تجاری آنی‌رو اراِِِئه می‌نماید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
0
0
مشخصات شرکت سپندار در رسمیو بصورت زیره:
تاسیس 26 اسفند 1396 / سهامی خاص / هفتم مهرماه 1401 اخرین تغییرات را گویا داشته / شماره ثبت 524584 / شناسه ملی 14007497762 / آدرس استان تهران - منطقه 14 ، شهرستان تهران ، بخش مرکزی ، شهر تهران، محله یوسف آباد ، خیابان سی و هفتم ، خیابان سیدجمال الدین اسد آبادی ، پلاک -315 ، طبقه چهارم ، واحد 16 / کدپستی 1434664498 / مجیدرضا ضیایی گویا مدیر فعلی است /
از اینجا به بعد فکر می کنم با منافع شما در تضاد قرار می گیره به قول خودتان سربسته عرض شد؟!!! خخخخخخ
مدیر پایگاه

سلام 
متوجه نشدیم، لطفا بیشتر توضیح دهید

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
یوسف آباد مگه منطقه شش نیست؟ چرا نوشته 14
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
من همون ناشناس ارسال کننده کامنت مشخصات شرکت سپندار هستم. گفتم که تغییر موضع می دهید. ثابت شد یا نه؟
مدیر پایگاه

تغییر موضع رخ نداده است، بر اساس لطف شما و سایر دوستان، ابعاد مکنون و پوشیده کار بیرون آورده شد و ناهماهنگی های شرکت بیمه ، خودش را به رخ کشید. حتی پیش بینی های ما درباره نابسامانی های اخذ عوارض آزاد راهی از طریق بیمه شخص ثالث هم به اثبات رسید. در شرایط حاضر هم درباره فعالیت و سو استفاده هکرها در این فضا، هشدار می دهیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین