پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
یک دانشجوی لیسانس کامپیوتر به همراه یک دانشجوی هوش مصنوعی، قادرند کل طرح اخذ الکترونیک عوارض آزاد راه‌ها را برنامه ریزی و اجرا کنند. سوال اینجاست که با وجود تصمیم گیری‌های چندباره، چرا این امر اجرایی نشده است؟ چرا بانک اطلاعات کاملی از مشخصات خودرو‌ها و مالکان ان، در دسترس چندین و چند شرکت واسط قرار گرفته است. در چنین شرایطی خبر می‌رسد که مجلس، اخذ عوارض بشکل الکترونیک را تا پایان خردادماه ۱۴۰۱، مصوب نموده است. سوال اینجاست که مسئولان مربوطه از عدم اجرای چنین طرح ساده ای، نباید خجالت بکشند؟

شعار سال: نمایندگان وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردند تا از طریق مشارکت سرمایه گذاران بخش غیردولتی اخذ عوارض در کلیه آزادراه‌ها را به صورت الکترونیکی تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۱ عملیاتی کند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با الحاق یک بند به کل تبصره ۱۸ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
 
بر اساس این بند الحاقی؛وزارت راه و شهرسازی مکلف است از طریق مشارکت سرمایه گذاران بخش غیردولتی اخذ عوارض در کلیه آزادراه ها را به صورت الکترونیکی تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۱ عملیاتی کند.
 
همچنین وزارت راه و شهرسازی مکلف است در تعیین نرخ عوارض جاده ای به صورت پلکانی به طوری عمل نماید که حقوق کاربران که به موقع نسبت به پرداخت عوارض اقدام می نمایند، رعایت و انگیزه لازم برای پرداخت به موقع عوارض حفظ شود. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و شرکت های بیمه گر به منظور حمایت از الکترونیکی کردن آزادراه های کشور موظف به اخذ مفاصا حساب بدهی های ناشی از عوارض آزادراهی از محل متقاضیان تعویض پلاک خودرو و خدمات بیمه شخص ثالث می باشد. منابع حاصله برای استهلاک اصل و سود سرمایه گذاری صورت گرفته در محور جاده ای که تردد در آن صورت گرفته است، صرف خواهد شد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار: 17 اسفند 1400، کدخبر: 84675484،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین