پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
اعتبارات بند “و” تبصره ۶ مبنی بر پرداخت پول یک پروژه در شهرداری های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ارتباط با شهرداری‌های استان کردستان دو برابر خواهد شد

شعار سال: نشست شهرداران شهرهای استان کردستان با هوشنگ خندان دل، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، امشب در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد.

مهندس خندان‌دل در این جلسه که جزئیات آن را پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان منتشر کرد، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید تلاش کردیم تا مجموعه قوانین و مقرراتی که موجب بروز مشکلاتی می‌شود، احصا و آن را اصلاح کنیم.

وی افزود: یکی از دلایل معوقات پرداختی حقوق کارکنان شهرداری، عدم تناسب ظرفیت‌ها با نیروهای موجود است که چند برابر ظرفیت، نیرو در شهرداری‌ها بکارگیری شده و این موضوع موجب گرفتاری برای شهرداری‌ها شده است.

خندان‌دل تصریح کرد: شهرداران که با انتخاب نمایندگان مردم انتخاب می‌شوند به دلیل نوع کار و فعالیت، به مردم نزدیک هستند و در لایه‌های اولیه ارتباط با مردم قرار دارند و همین موضوع خود خدشه به جایگاه شهرداران وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نوع رابطه‌ای که در انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، طولانی است اما این رابطه در انتخاب شهرداران مستقیم است لذا اگر شهرداران پول‌های شهرداری را صرف پرداخت حقوق هزینه کنند و نسبت به اقدامات عمران شهری و مطالبات مردم بی‌توجه باشند، اعتماد مردمی به آنها سلب می‌شود.

وی افزود: بیشتر مشکلات شهرداری‌ها به دلیل عدم کارایی مجموعه قوانین و مقررات آن است که شرح وظایف مندرج در آن با وضعیت فعلی کشور مطابقت ندارد که شأن شهرداری‌ها را هم پایین آورده است.

خندان‌دل با عنوان این مطلب که قانون شهرداری‌ها نیاز به اصلاح دارد، گفت: ۶ لایحه نوشته‌ایم که برای دولت فرستادیم که امروز بررسی تمامی لوایح در دولت تمام شده و یک لایحه آن که مربوط به شرایط و مقررات استخدامی در شهرداری‌هاست، به مجلس ارسال شده است.

وی خطاب به شهرداران کردستان تاکید کرد: اگر شماها می‌خواهید مشکلات شهرداری‌ها به صورت اساسی حل شود، باید با نمایندگان صحبت کنید، مسائل و مشکلات قوانین فعلی را به آنان بگویید تا این لوایح در مجلس تصویب شود.

به گفته معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها، اساس جایگاه شهرداری‌ها خدمت به مردم است و مردم بزرگترین پشتوانه شهرداران هستند که اگر اشکالاتی در این حوزه پیش بیاید و این احساس در مردم ایجاد شود که منتخبین آنها در شهرداری‌ها کار نمی‌کنند، به اعتماد آنان نسبت به شهرداری خدشه وارد می‌شود.

خندان‌دل تصریح کرد: چون حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد موضوعات مردم شهرها به شهرداری‌ها مربوط می‌شود لذا باید به دنبال آن برویم که مسائل و مشکلات به صورت اساسی حل شود و این منوط به تصویب لوایح است که سرمنشأ حل مشکلات شهرداری‌ها خواهد شد.

وی در ادامه با یادآوری دستورالعمل سازمان شهرداری‌ها در خصوص بند «واو» تبصره «۶»، گفت: براساس این دستورالعمل گفتیم که تمامی شهرداری‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یک پروژه را در موضوعات مختلف معرفی کنند که اگر معاونت عمرانی استانداری تایید کرد، ما پول آن را پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: این امکان را فراهم کرده‌ایم و تمامی شهرداری‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مشمول این طرح خواهند بود.

خندان‌دل گفت: تمامی آن چیزهایی که در دستورالعمل و شرایط آن در سایت وجود دارد، من در ارتباط با شهرداری‌های استان کردستان دو برابر می‌کنم و مسئول پیگیری آن معاون عمرانی استاندار و زمان اجرای آنها هم تا پایان امسال باشد.

وی گفت: برای شهرداری‌های سقز و مریوان که جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر هستند، یک طرح و برای شهرداری سنندج نیز دو طرح معرفی شود که ما آن را حمایت خواهیم کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی دیواندره(بارانی خبر)، تاریخ انتشار: 14 آبان 1395، کد مطلب: 7327، http://baraninews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین