پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جهت برون رفت از مشکلات فعلی که مردم سیستان با آن دست به گریبان هستند باید از قوم گرایی و طایفه گرایی خارج شد.
شعارسال: حبیب الله دهمرده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیشتر مشکلات بوجود آمده در زابل مربوط به خود سیستانی ها است چرا که عده ای با عقیده خدمت به مردم روی کار نیامده اند.

وی افزود: عده ای در مجلس، شورای شهر، ادارات و سایر ارگانهای سیستان وارد شده اند تا اهداف خاص خود را دنبال کنند و یا اینکه تعدادی از اطرافیان اقوام و یا آشنایان خود را وارد ادارات دولتی کرده و به هر نحوی تعدادی را سربار یک اداره یا ارگان دولتی قرار دهند و برنامه ای برای پیشرفت شهر نداشته اند و این نقطه عطف مشکلات سیستان است.

دهمرده خاطرنشان کرد: بر اثر سو مدیریت ها و خودخواهی های عده ای خاص، امروز شهردار زابل سخن از ۴۰۰ نفر نیروی مازاد در سیستم شهرداری را بر زبان رانده و این امر سبب تعویق در پرداخت حقوق چندماهه کارکنان شهرداری شده است که به دنبال راه حلی برای این معضل بغرنج هستیم.

وی تاکید کرد: به دلیل سومدیریت مشاهده شده یک اداره یا دانشگاهی به نام یک فامیل خاص درمیان مردم معروف است که این موضوع، امثال حرام خواری و خیانت به حقوق مردم در جامعه به شمار می رود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مشکلات سیستان یک شبه بوجود نیامده که یک شبه هم قابل حل باشد پیوسته برای مشکلات سیستان با من تماس گرفته و میگویند چه کرده ای؟ چه میکنی؟ ولی هرگز نمی گویند چه باید بکنیم این اصل یکی دیگر از مهم ترین راه حل های مشکلات شهر است.

وی با بیان اینکه، همان گونه که در زمان انتخابات نیز گفته شد بدون مشارکت مردم هیچ گونه کاری نمی توان کرد ادامه داد: امروز همه در خانه نشسته اند که نماینده چه کرده یا چه میکند و غافل از اینکه این جاده دو طرفه است چرا که وقتی نماینده تنها باشد به هزار و یک اتهام واهی متهم می شود بنابراین مردم باید همیشه پای کار و همراه نمایندگان باشند.

دهمرده با اشاره به، اکنون بصورت ماهانه و پیوسته در میان مردم حاضر شده و از آنها کمک میخواهم تصریح کرد: مردم باید بخواهند پای کار آمده و در محافل گوناگون تریبون های نماز جمعه مطالبه حق و حقوق خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: وقتی مردم یک صدا در صحنه حضور داشته باشند به ویژه در تریبون نماز جمعه، آن گاه قدرت نماینده مشخص و با قدرت دوچندان پاسخگویی مسولان را خواهد طلبید.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ مطالبه گری باید دربین مردم جا بیفتد تا حق و حقوق خود را مطالبه کنند چرا که قدرت هر نماینده پشتوانه مردمی اوست و زمانی که این مهم بر آورده شود پیگیری نمایندگان با قدرت دوچندان همراه خواهد شد.

دهمرده اظهار داشت: زمانی که مردم صحنه را برای یک نماینده تک و تنها خالی گذاشته اند نمی توان انتظار داشت نماینده موفق عمل کند و این تصور یکی دیگر از فاکتورهای اشتباهی است که امروز گریبانگیر سیستان است.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با همه توان که هیچ ده برابر توان خود شبانه روز درحال دوندگی برای احقاق حق مردم هستم ولی در مقابل مردم هم باید وظیفه خود بر اساس همان جاده دو طرفه ی همراهی با نمایندگان را نیز به خوبی انجام دهند تا کارها به نحو احسن پیش رفته و مشکلات و معضلات پیش رو هرچه سریعتر مرتفع شوند اما متاسفانه در مسیر دیگر مردم عملکرد قابل قبولی در همراهی با نماینده خود ندارند که این باید اصلاح شود.

دهمرده اضافه کرد: رسانه ها باید پیوسته مردم را با حقوق شهروندی و راههای مطالبه گری مسالمت آمیز برای احقاق حق و حقوقشان آشنا کنند و درنهایت مردم را دعوت به همراهی با نمایندگان خود کرده تا مردم در راه و روش سایر شهرهای بزرگ و برخوردار قرار گیرند و از مطالبه حق و حقوق خویش ترس و واهمه ای نداشته باشند.

وی تاکید کرد: رسانه ها نباید از هم جدا و با تفرقه پیش بروند بلکه بصورت همراه باهم و همسو با مردم و نمایندگان پیگیر مشکلات شهر باشند و برای انعکاس حرف و مشکلات مردم نهایت سعی و تلاش خود را داشته باشند و صدای مردم را به گوش مسئولین بالا و بالاتر برسانند و راه را برای نمایندگان هموار سازند چرا که زمانی که این اقدامات انجام نشود و نمایندگان تنها باشند به عناوین مختلف تخریب شده و مورد اتهام قرارگرفته که سیاسی کاری کرده و درجهت تخریب دولت به بهانه مردم هستند، اما وقتی از این فرصت ها به نحو شایسته استفاده شود نماینده چنانچه دلسوز و پیگیر مشکلات مردم باشد با قدرت مضاعف و بعنوان خواسته عمومی مردم با سند و مدرک آن را دنبال نموده و به سرانجام عالی خواهند رساند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری اوشیدا، تاریخ انتشار: شنبه 24 مهر 1395، کدخبر: ۵۴۳۳۲، www.oshida.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
0
مشکل اصلی استان ما قوم گرایی و طایفه گری و شیعه سنی بودن نیست. مشکل ما آب، اشتغال و امنیت است. دولت باید اهتمام بیشتری به این استان داشته باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین