پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
انتشار یک سند جدید نشان می دهد “فردریک ترامپ ” جد پدری دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا 111 سال پیش به دلیل فرار از خدمت اجباری نظامی از آلمان اخراج شده است.

شعار سال:


به نقل از نیویورک پست روزنامه بیلد آلمان روز دوشنبه سندی را منتشر کرده است که نامه تقاضای بخشش "فردریک ترامپ” به حاکم ایالت باواریا آلمان است.

این نامه که در سال 1905 نگاشته شده از سوی فردریک ترامپ خطاب به ” لویی پولد ” حاکم ایالت باواریا نوشته شده است و در آن فردریک تاکید می کند همسرش باردار و بیمار است و از حاکم باواریا می خواهد در صدور حکم اخراج تجدید نظر کند.

متن نامه 3 صفحه ای دست نویس پدربزرگ ترامپ خطاب به حاکم باواریا

پدربزرگ ترامپ در سن 16 سالگی از خدمت اجباری در ارتش آلمان فرار کرده بود. او زاده و ساکن روستای ” کالشتات ” در ایالت باواریای آلمان بوده است که در سال 1885 و پس از فرار از خدمت سربازی در سن 16 سالگی به ایالت متحده آمریکا رفته بود.

او پس از فرار از خدمت در ارتش با نگارش نامه ای به شاهزاده حاکم ایالت باواریای آلمان درخواست بخشش می کند.

با این حال به نوشته بیلد نگارش این نامه کارگر نمی افتد و پدربزرگ ترامپ مجبور می شود به همراه همسر باردارش ” الیزابت” در تاریخ 1 ژوئیه 1905 از بندر هامبورگ آلمان سوار بر گشتی عازم شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا شود.

روستای زادگاه پدربزرگ ترامپ که هم اکنون در ایالت باواریای آلمان قرار دارد

"رولاند پاول” مورخ آلمانی درباره پدربزرگ ترامپ به روزنامه بیلد گفته است: "او در سال 1901 بار دیگر از آمریکا به آلمان بازگشته و یک سال بعد با ” الیزابت ” آشنا شده و با او ازدواج کرده و پس از این ازدواج به همراه همسرش به نیویورک بازگشته است.

به گفته این مورخ آلمانی فردریک که در دوران حضور خود در نیویورک ثروت هنگفتی جمع کرده بود بار دیگر به آلمان بازگشته و او می خواسته در آلمان اقامت کند اما همزمان با تلاش های او برای اقامت دوباره در آلمان کشف ماجرای فرار او از خدمت اجباری ارتش در سال 1885 ، ورق را علیه او بر می گرداند و نگارش نامه او به شاهزاده ” لویی پولد ” حاکم باواریا در 28 فوریه 1905 نیز کارگر نمی افتد و او مجبور می شود در تابستان همان سال خاک آلمان را برای همیشه به مقصد آمریکا ترک کند.

پدر ترامپ 3 ماه پس از حضور مجدد او در نیویورک در پاییز سال 1905 متولد شده است.

پدربزرگ و مادر بزرگ دونالد ترامپ


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی کرمانشاه دیلی، تاریخ انتشار 02 آذر  1395، کد مطلب: : www.islamabadtimes.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین